AZTN: Todorić mora nešto prodati u Zagrebu

Autor: Marija Brnić , 19. lipanj 2013. u 22:00
Olgica Spevec/Patrik Macek/PIXSELL

Antimonopolska agencija zatražila i dopunu za Tisak i iNovine.

Nema sumnje: spajanjem Agrokora i Mercatora u sadašnjem obliku nastao bi maloprodajni lanac sa zabranjenim tržišnim udjelom i Agrokor nema drugog rješenja nego prodati neke trgovine, poručio je u srijedu zamjenik ravnateljice Agencije za zaštitu tržišnoga natjecanja (AZTN) Mladen Cerovac.

Dosad je Konzumov udjel bio između 20 i 30 posto, a nakon spajanja raste na između 30 i 40 posto. Službeno Agrokor još nije zatražio ocjenu koncentracije, premda Cerovac priznaje kako su vođeni neformalni razgovori. No, uz zahtjev bi Agrokor trebao priložiti i prijedlog mjera za prevladanje negativnih učinaka koncentracije, a iz AZTN-a jasno poručuju i da prijedlog koji će dobiti njihovo odobrenje mora uključivati rješenje za onaj dio na kojemu je problem koncentracije najveći, a to su područja Zagreba i Zagrebačke županije. Gledajući s aspekta potrošača, važno je zadržati prodaju i na manje profitabilnim lokacijama, po čemu je Konzum i jak u Hrvatskoj, no u AZTN-u upozoravaju i na važnost zaštite dobavljača, posebice Mercatorovih.

Očito se preuzimanje nije moglo postići bez hrvatske divizije Mercatora, što bi bilo idealno s obzirom na snagu Konzuma, a u AZTN-u imaju saznanja da su u Agrokoru već pregovarali o rješenju tog problema.No, slučaj dodatno, smatra Cerovac, otežava i drugi osjetljiv proces spajanja koji provodi Agrokor: onaj njegova Tiska s iNovinama u vlasništvu Adrisa. Te dvije koncentracije AZTN promatra neodvojivo, posebice ima li se u vidu koncentracija u tri segmenta: prodaji cigareta, novina i prepaid bonova, koji se prodaju i u Konzumu i Mercatoru, i u Tisku i iNovinama. Riječ je o proizvodima kojima su cijene fiksne, pa problem ne nastaje s pozicije samih potrošača nego primarno za dobavljače, jer se ovim spajanjem stvara prodajna mreža bez konkurencije.

Usto, spajanjem Tiska i iNovina nastaje mreža bez konkurenta, zbog čega tu koncentraciju u antimonopolnoj agenciji, prema priznanju njezine šefice Olgice Spevec, drže posebice osjetljivom. Sudionici su već podnijeli prijavu koncentracije, no AZTN im je uzvratio s više od tri stranice pitanja. Problem je, kažu u AZTN-u, što Agrokor i Adris nisu prepoznali učinke koncentracije, već su se samo koncentrirali na očekivanu dobit za dioničare, zanemarivši potrošače i tržište.

Komentirajte prvi

New Report

Close