EU liberalizira željeznički putnički promet, hitno se mora ulagati u HŽ

Autor: Tomislav Oharek , 02. svibanj 2016. u 22:01
Davor Škrlec traži bržu modernizaciju pruga/Davor Puklavec/PIXSELL

Nove mjere vratit će građane u vlakove, osigurati im bolju kvalitetu usluge te jeftinije, brže i sigurnije putovanje.

Europski parlament usvojio je prošloga tjedna novi zakonodavni paket za poboljšanje željezničkog prometa u EU. Četvrti paket zakona o željeznicama određuje sigurnost i interoperabilnost željezničkog prometa, te jača ulogu Europske agencije za željeznički promet kako bi se ostvario jedinstveni željeznički prostor EU-a.

Kako doznajemo od eurozastupnika Davora Škrlca, i on je podržao novi željeznički paket te je naglasio kako će nove mjere vratiti građane u vlakove, osigurati im bolju kvalitetu usluge, brže i sigurnije putovanje uz niže cijene karata.  "Liberalizacija željezničkog putničkog prometa vrlo je važna, što znači da hrvatska vlada mora što prije osposobiti i povećati konkurentnost Hrvatskih željeznica. Potrebno je i ubrzati ulaganje u modernizaciju pruga i planirati projekte brze željeznice u regiji. Dosad se premalo ulagalo u željezničku infrastrukturu koja je jedan od važnijih oblika održivog transporta", ističe Škrlec.

Novi željeznički paket potaknut će ulaganja i modernizaciju pruga i vlakova te razvoj projekata multimodalnog integiranog sustava putnih karata što je posebno važno za Hrvatsku jer se time građanima omogućava da kupnjom samo jedne putne karte koriste više različitih vrsta prijevoza, kao primjerice, kombinirani brodski i željeznički prijevoz.

 "Željeznice su najstariji Europski sustav prijevoza putnika i robe, ali nažalost posljednjih nekoliko desetljeća nepravedno zapostavljen na uštrb cestovnog i zračnog prijevoza. Veće korištenje željezničkog putničkog prijevoza znači i smanjenje emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta i otvaranje novih zelenih radnih mjesta. Zato ovaj četvrti paket zakona o željeznicama vidim kao povijesnu priliku za stvaranje jedinstvenog željezničkog prostora Europske unije", zaključuje Škrlec.

Komentirajte prvi

New Report

Close