Za povlačenje ukupno 2,7 milijuna eura iz sheme dodjele bespovratne pomoći "Potpora povećanju konkurentnosti i izvoza hrvatskih malih i srednjih poduzetnika u Republici Hrvatskoj" u okviru pretpristupnog programa PHARE 2006, koje je bila prva grant shema koja je direktno financirala projekte malih i srednjih poduzetnika, prijavilo se njih 25 tvrtki. Iako je među njima bilo i onih koje svoje projekte nisu uspjele realizirati, većina ih je u tome bila uspješna. Jedna od njih je i poznata tvrtka izvoznik Ferro-Preis iz Čakovca, koja se bavi proizvodnjom ljevanih, kovanih i prešanih metalnih proizvoda, a koja je iz tog pretpristupnog fonda povukla bespovratnu potporu od 86.200 eura. Kako doznajemo od direktora Paška Vele, koji je na čelu tvrtke koja posluje u okviru austrijske Preis grupe, iskustvo je bilo i više nego pozitivno i rado će se ponovno upustiti u pripremanje projekata za grantove iz fondova Europske unije."Opći cilj programa bio je povećati konkurentnost i produktivnost i povećati volumen izvoza za 10% u razdoblju od pet godina, kako bi se osiguralo da hrvatska poduzeća ostanu konkurentna na jedinstvenom tržištu. Taj cilj je definiran za razdoblje od 2007. do 2013. godine. Međutim, trenutna situacija i kriza globalnog gospodarstva, sigurno je imala utjecaj na postizanje tog cilja, ali nadamo se da taj učinak neće biti značajan", kaže Vela koji je na čelu Ferro-Preisa od 2008. godine.
Poklopilo se s recesijom
Konkretan cilj projekta koji je pokrenula ranija Uprava tvrtke bio je povećati izvoz kroz poboljšanje marketinškog pristupa. "To na žalost nije u potpunosti postignuto u predviđenom vremenu. Pri izradi projekta i definiranja pretpostavki koje je potrebno ispuniti za postizanje određenog cilja, jedna od pretpostavki je postojanje 'ekonomske stabilnosti ciljanih tržišta'. Ova pretpostavka nije u potpunosti ispunjena zbog globalne tržišne situacije i jake recesije. Umjesto toga, volumen izvoza Ferro-Preisa zapravo se smanjio 2009. godine u odnosu na 2008. godinu, da bi se od 2011. odnosno 2012. godine po završetku investicije u novu proizvodnu liniju SML cijevi povećao", govori Vela i dodaje kako je njihova težnja da i nakon završenog projekta povećavaju izvoz koristeći smjernice opisane u marketinškoj strategiji i s osposobljenim djelatnicima u odjelu prodaje. Naime, u okviru projekta, čija je ukupna vrijednost bila 118.734 eura, educirano je prodajno osoblje, a teme edukacije su bili osnovni marketinški pojmovi, vrste komunikacija s klijentima i odgovarajući komunikacijski kanali pri pokretanju nove linije proizvoda, savjeti i trikovi za uspješan nastup na sajmovima, prodaja i predstavljanje na sajmu te učinkovito prikupljanje podataka na sajmovima. Vela ističe da su učinci projekta vidljivi i kroz provedenu edukaciju osoblja u odjelu prodaje koja je rezultirala stručnijim pristupom kupcima, a time i većim brojem novougovorenih poslovnih odnosa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu