Zagrebački food outlet tik do Alibabe

Autor: Sergej Novosel Vučković , 28. kolovoz 2018. u 22:00
U Žapcu je trenutačno 17 radnika, bit će ih još s otvorenjem novih dućana/Tomislav Miletić/PIXSELL

Mogućnost kupnje po outlet cijenama i nebacanje hrane, zbog čega se čuva okoliš, Žabac su istaknuli kao dobar primjer ostvarenja projekta u sektoru trgovine u svijetu.

Nisam ni znao da smo kandidirani dok mi nisu javili da smo dobili nagradu. Osvojili smo drugo mjesto, odmah iza kineske Alibabe. Onda možete misliti u kakvom smo društvu!", javio nam je gotovo u dahu Mario Žamboki, uz suprugu Maju suvlasnik zagrebačkog lanca trgovina Žabac, zapravo istoimenog food outleta.

Globalna tvrtka za istraživanje Euromonitor International iz Londona ovaj je maloprodajni koncept proglasila drugim najboljim u kategoriji Grocery (Trgovina). Žabac je izniman uspjeh zaslužio u žestokoj konkurenciji iz 80 zemalja. Žambokijeva zamisao, pretočena u djelo u dućanima gdje se proizvodi nude ekstra povoljno, sniženi 50 do 90%, prvi je outlet s hranom uopće u svijetu, prema tvrdnji samog osnivača.

"Prije sam vodio trgovine i dobavljači su mi znali nuditi robu da prodajem po nižim cijenama. Vodio sam se mišlju da kupcima dam nešto povoljnije, svatko želi proći jeftinije, a onda mi se dogodio klik", kaže za Poslovni dnevnik Žamboki o startu outleta prije dvije godine. Danas su dva u Zagrebu, prvi mali u centru, na početku Tkalčićeve, te drugi, na 300 četvornih metara, uz rub Trešnjevačkog trga. Ta je lokacija unazad godinu dana cijeli koncept i proslavila da bi on sad samo jačao. 

 

80 zemalja

sudjelovalo u natječaju za nove koncepte u trgovini

"U Importanne centru otvaramo treću trgovinu 1. studenog i zapošljavamo još osam ljudi, sad ih imamo 17. Planiramo se još širiti, najprije u Novom Zagrebu, gdje želimo megaoutlet na 500-600 kvadrata, potom i po zemlji i izvan Hrvatske", kaže vlasnik Žapca. Već ima i sljedbenike, u Bjelovaru je nedavno otvoren dućan s outlet cijenama špeceraja.

Žapcu dobro ide, prihodi su stabilni, tvrtka je imala i dobit. Plaće su od 4000 do 7000 kuna. Žambokijeva inovacija je to što u asortimanu ima robu u tri kategorije, sve otkupljuje od proizvođača ili distributera: rok, stock i lom. U prvoj su proizvodi pred istekom roka trajanja, u trećoj oni uvjetno rečeno, slomljeni, ali ispravni, poput komada salama, čokolade. Najviše artikala je stock (štok).

"To je sva roba koju su proizvođači napravili u velikim količinama, ali se ne uspijeva toliko prodati, poput, primjerice, nekih sokova, pašteta, keksi, jogurta, čipsa… koje se ne isplati napraviti u malim serijama pa budu višak", objašnjava trgovački inovator.

Trenutačno nudi oko 600-700 artikala, no brojka ovisi i o nabavi. "Cilj je da što češće imamo što više robe, nekad je to i 1000 različitih stvari, uvijek želimo ponuditi nešto novo", kaže Žamboki. Uz profit su mu važni i utjecaji na okoliš pa je i to vrednovao Euromonitor. "Moja nit vodilja je smanjiti bacanje hrane. Namjera mi je da s proizvođačima razvijem model da se potpuno spriječi bacanje, što je i društveno najodgovornije", smatra Žamboki.

Komentirajte prvi

New Report

Close