U pet kriznih godina stvorio tvrtku vrijednu više od pola mlrd. kn, trenutno zapošljava

Autor: Bernard Ivezić , 17. studeni 2014. u 11:57
Mate Rimac; Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Tvrtka Rimac Automobili nastala je prije točno pet godina, sredinom studenog 2009. godine. Kriza je taman udarila Hrvatsku i do sada nije popustila.

Tvrtka Rimac Automobili nastala je prije točno pet godina, sredinom studenog 2009. godine. Kriza je taman udarila Hrvatsku i do sada nije popustila. Unatoč tome, tvrtka inovatora Mate Rimca danas tržišno vrijedi više od pola milijarde kuna. U nju su uložili vlasnik Forbesa, Kinezi i bivši naftaš iz Kolumbije. Tvrtka je razvila i proizvodi najbrži električni automobil na svijetu Concept One. Brzina mu je 325 kmh, ubrzava do stotke za 2,8 sekundi i s jednim punjenjem baterija može prevaliti put od Zagreba do Dubrovnika. Uz to, drži pet Guinnessovih i FIA svjetskih rekorda, a radi i na tehnologiji autonomne vožnje kakvu u svijetu razvija tek šačica kompanija poput Tesle i Googlea.

S investicijom većom od 10 milijuna eura prvi hrvatski proizvođač automobila želi do 2017. imati proizvodnju od najmanje 20 vozila godišnje, promet od 15 milijuna eura te svake dvije-tri godine na tržište izbacivati nove vlastite modele vozila koje će biti upola jeftiniji za proizvodnju. S Matom Rimcem razgovarali smo u njegovom pogonu u Svetoj Nedjelji kod Zagreba.

Poslovni dnevnik intervjuirao je Matu Rimca, te će razgovor biti objavljen u sutrašnjem tiskanom izdanju. U nastavku donosimo dijelove intervjua:

Jeste li očekivali da će nakon pet godina vaša tvrtka tržišno vrijediti više od pola milijarde kuna?

Očekivao sam da će sve ići brže nego što je išlo. U biznisu baratam u eurima pa me vaša procjena u kunama malo iznenadila – pola milijarde doista zvuči impresivno. No, zapravo ne razmišljam o vrijednosti tvrtke već stvarima koje još želim napraviti.

Ali da danas prodate biznis u džep bi mogli vi osobno spremiti više od 400 milijuna kuna, krenuti s nečim novim. To vam nije primamljivo?

Meni nije. Ovo je ono što želim raditi i zato sam dao određena obećanja investitorima. Obvezao sam se…

Rimac je najavio da iduće godine planira broj zaposlenih povećati s 60 na 100 do 150.

Kakav je profil vaših zaposlenika danas?

Najviše je inženjera elektrotehnike, njih 20-ak, imamo desetak strojara među kojima imamo specijaliste za šasiju, vehicle dynamics itd. Tu je i dizajnerski tim koji dizajnira sve elemente interijera i eksterijera automobila. Kako većinu komponenti automobila proizvodimo in-house, konstantno povećavamo broj zaposlenika u odjelu kompozita gdje proizvodimo sve karbonske elemente automobila, strojnoj obradi, sklapanju i ostalim odjelima. Plan je povećati broj zaposlenih na 100 do 150, ali ovisit će i o tržištu rada. Već je sad sve teže naći ljude određenih profila.

Kakve zaposlenike tražite?

Primarno tražimo ljude sa strojarstva i elektrotehnike. Kako možete vidjeti govorimo o proizvodnji automobila, ali većina radnika sjedi za računalima. Rade se matematički modeli i simulacije, dizajnira i programira. Idealne kandidate ne biramo toliko prema školi koliko prema znanju i aktivnostima.

Kako?

Primjerice, postoji natjecanje Formula Student gdje se studentski timovi natječu kako u zadanom budžetu i vremenu stvoriti što bolji bolid koji se zatim koristi u utrkama. To je prava životna situacija. To je iskustvo. Zato mi tražimo zaposlenike na takvim natjecanjima, a to rade i ostali od BMW-a na dalje. Diplome su nam manje bitne.

Cijeli intervju pročitajte u sutrašnjem izdanju Poslovnog dnevnika.

Komentari (25)
Pogledajte sve

Pa, prilično je nejasno…..od kuda mu dijelovi za taj automobil,
i ostalo…treba to sklepati….a tehnologija samog pogona..to mi je
špansko selo…

da rezimiramo sve ovo – od svega toga skupa nebu niš…


Dapače, on bi mogao postati velika perspektiva i za Hrvatsku proizvodnju, te image Hrvatske, kao visokotehnološki sposobne zemlje!

U tome griješiš… trenutno Hrvatska ima image koji je mozda da mrvicu bolji od Albanije. Da li bi ti kupio super high-tech proizvod od firme koja ima sjediste u Albaniji ? Ili Rumunjskoj ili Bugarskoj ? Zato mrzim takve senzicionalisticke clanke po nasim novinama i portalima u kojima se stvara slika “NAS HRVATA” kao nekakve superiorne nacije. A kad nekog stranca pitas, on ce nas svrstati uz bok (bez da ikoga zelim vrijedjati) Albancima.
Pa vidi sto rade nasi politicari. Usli u EU i prvo sto radimo je mijenjamo ustav da izigramo EU zakone. Nije cudo da nas sve smatraju varalicama i lopovima.

btw. facbook je jedna od većih dot.com prevara.

obična marketinška agencija,koja doduše ima dostupnost jako široko i jeftino,ali koga ustvari zanimaju reklame na fejsu.tamo se gledaju komadi,pišu vicevi i forvarduše.

već su ih počeli mladi napuštati kao not cool,a dok si rekao keks će biti povijest kao i myspace.

koliko im je ono market cap?



O čemu svi vi ?

Koga briga za promet ?

Jedino je vrijedan profit , dobit , zarada .

O tome pišite.

Koliko je gospodin Rimac zaradio , kada je podmirio sve troškove poslovanja?


o cemu ti?

koliko je facebook imao profita 2007. kada je vrijedio 15 milijardi $? znas koliko? MINUS 140 milijuna $. a opet, eto nasao se microsoft koji je za <2% dionica iskesirao 240 milijuna dolara. probaj pogoditi zasto – zato sto su prepoznali neki potencijal. danas facebook ima godisnju dobit 1.5 milijardi dolara.

koga briga za promet? nekoga tko zeli pravovremeno investirati u posao koji bi kasnije mogao vrijediti vise. netko kome je vrijedan, kako kazes, "jedino profit, dobit, zarada", taj 'ulaze' kada je firma vec stabilna. i taj bere 7-8-10% dividende i zadovoljan je sa time. netko tko ulaze u ranijim fazama, kasnije za svojih 240 milijuna dobije <2% koji danas vrijede 10 milijardi $.

ne usporedjujem rimca sa fb-om, samo ti jako ocito pokazujem da si u krivu kada kazes da je bitan jedino profit. mozda fakat rimac kiksa i ne bude nista od toga. ali obzirom da su malo veci svjetski igraci od tebe i mene sa poslovnog procijenili da X% te firme vrijedi toliko i toliko milijuna dolara, vjerujem da ipak znaju sto rade.
[/quote]

New Report

Close