Od obrtničke radionice postali su najveći proizvođač deterdženata i sredstava za pranje u ovom dijelu Europe

Autor: Božica Babić , 12. lipanj 2016. u 12:00
U izvozu ostvaruju polovicu prihoda/Marko Mrkonjić/PIXSELL

Brojna preslagivanja na tržištu te ulazak stranih trgovačkih lanaca stalno traže nova potvrđivanja.

Saponia je danas suvremena tvrtka izgrađena na stogodišnjoj tradiciji i inventivnosti zaposlenika. Od obrtničke radionice za proizvodnju sapuna razvila se do najvećeg proizvođača deterdženata i sredstava za pranje u kućanstvu u ovom dijelu Europe.

Temelje kompanije postavio je Samuel Reinitz koji je 1894. u Osijeku osnovao obrtničku radionicu za proizvodnju sapuna. Reinitzova tvornica se 1922. povezuje s tada svjetski poznatom tvrtkom Georga Schichta, a uvode se novi proizvodi i povećava proizvodnja. S novitetima se nastavlja pa je 1929. počela proizvodnja VIM-a, abrazivnog sredstva za čišćenje koji je i danas u asortimanu Saponije.Godine 1930. tvornice sapuna iz Schichtova koncerna spajaju se s roterdamskim koncernom Lever Brothers. Nakon Drugog svjetskog rata tvornica je 1946. nacionalizirana i nastavlja raditi pod imenom "Prva tvornica sapuna Osijek" da bi 1953. dobila današnje ime Saponia. 

Snaga brendova
Predsjednik Uprave Damir Skender ističe da se tvrtka upravo radi povijesti duge više od 120 godina odlučila za slogan "Tradicija inovacija" jer on najbolje ocrtava pozitivan pristup prema vrijednostima koje se izgrađuju dugogodišnjim radom. "Smatramo da dugogodišnja tradicija potencira značaj Saponije na tržištu jer, uvijek je vežemo za kontinuitet u razvoju i unapređenju kvalitete naših proizvoda. Naša snaga su naši brendovi, s ponosom ističemo godine kada je pojedini proizvod prvi put proizveden", iznosi Skender. Podsjeća da su nedavno imali kampanju u povodu 120 godina Saponije kojom su istaknuli i povezali najznačajnije brendove: Faks helizim, Likvi, Arf, Ornel i Likvi. 

Pokretač trendova
"S tehnološkog gledišta, tradiciju možemo promatrati kroz kontinuiranu investicijsku aktivnost jer je Saponia oduvijek bila pokretač trendova, posebno u pranju i čišćenju za što je najvažnija tehnološka podrška", naglašava i dodaje da su tradiciju Saponije stvarali ljudi koji su u svaki proizvod ugradili stručnost i znanje, a strategija je tvrtke da neprekidno ulaže u izgradnju novih stručnih kadrova koji će pisati neku novu povijest Saponia kao jedan od najvećih proizvođača deterdženata tradicionalno je prisutna na svim tržištima Adria regije. U izvozu ostvaruje polovinu prihoda, a fokus je uglavnom usmjeren na Adria tržišta  gdje su brendovi i poznati i priznati.

"To nam je osiguralo dobre startne pozicije u godinama kada su se formirala nova tržišta, jer je Saponia imala oduvijek pozitivni imidž te smo vrlo brzo vratili povjerenje potrošača i dostigli vodeće tržišne pozicije na glavnim brendovima", iznosi Skender. Ističe da brojna preslagivanja na tržištu te ulazak stranih trgovačkih lanaca kontinuirano traže nova potvrđivanja. No tu tradicija ne igra bitnu ulogu, ali ih, kaže, motivira da stalno podižu ljestvicu očekivanja i na domaćem i na izvoznim tržištima."Tradicija je bitno obilježje tvrtke, ne krijemo da smo ponosni na svaku godinu postojanja, jer je povijest Saponije obilježila brojne generacije koje su u njoj radile pa i cijeli grad Osijek. No, u tržišnoj utakmici moramo gledati naprijed i fokusirati se na kvalitativnu i tehnološku konkurentnost jer je to uvjet opstanka i napretka", ističe Skender.

Komentirajte prvi

New Report

Close