Trade Air zapošljava i unajmljuje zrakoplov sa 30 sjedala za domaće linije

Autor: Saša Paparella (VLM) , 12. srpanj 2013. u 10:29
Kompanija u vlasništvu kapetana Mihajla Cvijina ima 51 zaposlenika

Razmatraju i uvođenje jednoga od triju vlastitih zrakoplova na linijama Osijek-Zagreb-Osijek i Rijeka-Split-Dubrovnik-Rijeka.

Vrlo brzo zagrebački Trade Air počet će s redovnim letovima na linijama Osijek-Zagreb-Osijek i Rijeka-Split-Dubrovnik-Rijeka, potvrđeno nam je u aviokompaniji koja je, pobijedivši na natečaju Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, narušila monopol Croatia Airlinesa u domaćem linijskom avioprijevozu.

Kompanija u vlasništvu kapetana Mihajla Cvijina raspolaže s flotom od tri zrakoplova tipa Fokker 100, kapaciteta 100, odnosno 109 mjesta. S obzirom na to da je u javnom natječaju za obavljanje usluge domaćeg linijskog zračnog prijevoza u iduće tri godine propisan minimalan broj od 30 putničkih mjesta, Trade Air će inicijalno unajmiti zrakoplov tipa Embraer 120, "pri čemu odluka o uvođenju vlastitog zrakoplova u operacije još nije donesena, ali se ozbiljno razmatra", kažu u toj kompaniji. "Redovni prijevoz na tim linijama predstavlja novi segment poslovanja i strateški je zaokret u poslovanju Trade Aira. Linije su operativno postavljene, a realizaciju očekujemo nakon dovršetka pravnih i birokratskih poslova. Te će linije na novu razinu podići suradnju Trade Aira s nacionalnim prijevoznikom, Croatia Airlinesom, preko čijeg će se distribucijskog sustava prodaja karata inicijalno odvijati i biti dostupna za prodaju u svim zemljama svijeta", rečeno nam je u Trade Airu.

Na pitanje hoće li u iduće tri godine uspjeti povući svih 42 milijuna kuna naknada i kompenzacija za rute koje su od vitalne važnosti za ekonomski razvoj regije, kažu kako "u skladu s propisanim uvjetima, Trade Air ne mora dobiti cjelokupni iznos koji je rezerviran u proračunu, jer on predstavlja maksimalni iznos troškova koji se tijekom trajanja ugovora može ostvariti". Kao prijevoznik, ističu, imaju obvezu svaki trošak transparentno prikazati i potkrijepiti računima, a sva dobit i prihod s letova umanjuju kompenzaciju iz proračunske stavke. "Sredstva iz proračuna proporcionalno su raspoređena prema broju planiranih letova. Manji dio alociran je za letove Rijeka-Split-Dubrovnik-Rijeka, a veći za Osijek-Zagreb-Osijek". Tko je ciljana publika na liniji Osijek-Zagreb, koji ni cestom nisu pretjerano udaljeni?

"To su ponajprije putnici kojima je potrebna konekcija do Zagreba kao čvorišne zračne luke za početak putovanja, a koji su danas tradicionalno orijentirani na ostale regionalne zračne luke. Zračna luka Rijeka bit će povezana s turističkim i čvorišnim destinacijama Splitom i Dubrovnikom tijekom ljetne sezone letenja", kažu u Trade Airu. Ističu kako im nedavni ulazak Hrvatske u EU omogućuje sva prava koja imaju i ostali europski zračni prijevoznici. "Sada imamo pravo natjecati se za slične linije u ostalim europskim zemljama, ali ovoga smo trenutka usredotočeni na razvoj regionalnih linija. Svaka nova linija predstavlja novi izazov i vrlo nam je bitno, s obzirom na to da smo potpuno privatna tvrtka, pažljivo planirati svaki daljnji rast, pa zasad ne možemo govoriti o otvaranju novih linija".

U Trade Airu je, ne računajući sezonski zaposleno letačko osoblje, trenutno stalno zaposlena 51 osoba, a vlasnici naglašavaju da se proširenjem poslovanja planiraju i nova zapošljavanja, koja će se provoditi postupno, s povećanjem obima letenja i uvođenjem novih zrakoplova u flotu.Trade Air dosad se bavio isključivo neredovnim zračnim prijevozom. Trenutačno s jednim zrakoplovom rade u Libiji, na povezivanju Tripolija i lokalnih naftnih polja. Drugim dvama zrakoplovima lete na charter letovima u Europi, dijelom na relaciji Švicarska-Makedonija-Kosovo, a angažirani su i kao zračni prijevoznik za sportske klubove i muzičke bendove tijekom turneja. Iako su, kao i ostali zračni prijevoznici, pogođeni ekonomskom krizom, u Trade Airu ove godine očekuju povratak na razinu poslovanja ostvarenu prije početka krize. 

Komentirajte prvi

New Report

Close