Sisačka tvrtka Zoma kreće u osvajanje njemačkog tržišta

Autor: Darko Bičak , 12. travanj 2016. u 08:03
Zoran Ciglar, vlasnik sisačke tvrtke za proizvodnju PVC i aluminijske stolarije Zoma/Darko Bičak

Iako na domaćem tržištu ostvaruju većinu prihoda, plan je da se sve više šire u zemlje EU-a i regije.

Iako je registrirana kao obrt, sisačka tvrtka Zoma prozori i vrata zapošljava 30-ak ljudi, uz 15-ak dodatnih vanjskih suradnika, a godišnji prihod im se kreće na razini od 13-ak milijuna kuna. Kako pojašnjava Zoran Ciglar, vlasnik Zome, u početku im je glavno tržište bila Hrvatska, a u zadnje vrijeme su krenuli s isporukama za zemlje EU-a  te im prihod od izvoza trenutno čini oko 15 posto ukupnog prihoda.  

Izvozna ofenziva
U narednom razdoblju očekuju rast na izvoznim tržištima, a posebice od Njemačke. Zbog toga su investirali u nastup na najvećem kontinentalnom sajmu obrtništva u Münchenu gdje su, uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore, nastupili krajem veljače. "Biznis je pokrenut 2001. godine u Sisačkoj Odri kada smo započeli našu priču sa proizvodnjom energetski učinkovite PVC stolarije, koju u godinama koje su slijedile proširujemo na proizvodnju aluminijske stolarije. Kako bi zaokružili naš program i kupcima sve ponudili na jednom mjestu uvodimo u ponudu i sobna vrata, te krovne prozore i garažna vrata. Krajem 2009. preselili smo u Komunalnu zonu Sisak gdje smo na 2600 četvornih metara izgradili prodajni salon i proizvodni pogon. Početkom 2010. smo otvorili salon i u Zagrebu", pojašnjava Ciglar.

 

15posto

prihoda sisačka tvrtka ostvaruje na inozemnom tržištu

Dodaje da im je individualni pristup svakom klijentu, istinska predanost poslu i inovacijama, te tisuće kvalitetno odrađenih poslova omogućio da izgrade svoj brend na tržištu. "Osobito smo ponosni na to da najviše posla dobivamo putem preporuka zadovoljnih domaćih i inozemnih kupaca. Svoje proizvode izvozimo u Austriju i Njemačku, te kupcima nudimo najvišu razinu kvalitete proizvoda i usluga po pristupačnim cijenama", kaže Ciglar.

"Želimo produbiti suradnju s postojećim partnerima na njemačkom tržištu, građevinarima i trgovcima, ali i steći nove. Smatram da smo vrlo konkurentni u Njemčakoj. Tehnologija je na razini tamošnje, sirovina, profili, su također njemačke – Salamander, a cijena radne snage je u Hrvatskoj znatnije konkurentnija nego u Njemačkoj", navodi Ciglar. Dodaje da Zomu na ovom velikom tržištu zanimaju, prije svega, velike narudžbe dok manje projekte, obiteljske kuće, za sada nisu radili. 

Internetska prodaja
U Hrvatskoj im je glavni kanal plasmana maloprodaja – imaju poslovnicu u Sisku i Zagrebu, a sve je više upita i preko njihove internetske stranicel. Najviše su orijentirani na područje središnje Hrvatske, ali pokrivaju čitavu zemlju. "Preferiramo veće objekte, poslovne i stambene zgrade, ali radimo i manje projekte, što u nekom razdoblju već ide bolje. Trenutno imamo ugovor za jednu veću stambenu zgradu u Velikoj Gorici koju ćemo potpuno opremiti PVC stolarijom", pojašnjava Ciglar.  

Komentirajte prvi

New Report

Close