Račun Viadukta u blokadi, zbog neisplate plaća u tvrtku ušla inspekcija

Autor: Suzana Varošanec , 31. ožujak 2017. u 08:04
Duguju plaće za siječanj i veljaču/Jurica Galoić/PIXSELL

Egzistencija radnika je ugrožena, a situacija je krajnje ozbiljna, kaže čelnica Sindikata graditeljstva Hrvatske Jasenka Vukšić.

Dan uoči odluke o sudbini projekta gradnje mosta kopno – otok Čiovo, kako nam je to za petak potvrdila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić, glavni izvođač – zagrebački Viadukt suočio se s novim poslovnim izazovom: žiro račun tvrtke završio je u blokadi.

Što to znači za navedenu odluku i samu tvrtku bit će brzo razjašnjeno no, ostaje činjenica da je na jedan dan Viadukt i prije mjesec dana bio u blokadi iz koje se izvukao. Istog dana, pak prema sindikalnim izvorima, Viadukt se suočio i s još jednim rastućim problemom, potencijalno kritičnim ako Uprava ne osigura kreditnu polugu za premošćivanje problema u likvidnosti. Novi moment je jučerašnji posjet inspekcije rada koji je i bio najavljen za kraj mjeseca.

Doznajemo iz Sindikata graditeljstva Hrvatske, koji vodi Jasenka Vukšić, da je posrijedi reakcija na probleme u kašnjenju s isplatom plaća, odnosno Viadukt duguje neto plaću za siječanj te bruto i neto za veljaču.  "Egzistencija radnika je ugrožena, a situacija je krajnje ozbiljna", tvrdi Vukšić. Poučeni iskustvima drugih građevinskih tvrtki koje su završile u predstečaju – jer se kod građevinara brzo urušava poslovni sustav, kaže da su upozoravali da treba promptno reagirati.

Prema našim izvorima, to je bivša Uprava na čelu s Joškom Mikulićem nastojala ostvariti u dogovoru s bankama. Radilo se o iznosu od 30-ak milijuna kuna koji je Viaduktu potreban za plaće i tekuću likvidnost, no prošlog tjedan dogovor nije bio realiziran. Uslijedila je Mikulićeva ostavka, a kako je prozvao javne naručitelje zbog kašnjenja s plaćanjima, pod uvjetom da je to točno, kažu u sindikatu, spremni su s radnicima pomoći kompaniji kroz sindikalne akcije i zahtjevima prema Vladi.  

Upućeni tvrde da je i u četvrtak održan za Viadukt ključni sastanak u Hrvatskim cestama s novim predsjednikom Uprave Krešimirom Mikolićem. Kako je on s HC-om dogovorio kratki "timeaut" kako bi predložio svoje rješenje za sporni projekt mosta, to je raspravljeno. Službenih najava nema, ali se na tržištu nagađa da je dogovorena treća opcija – sporazumni raskid ugovora.

Komentari (7)
Pogledajte sve

Rodman da nisi uhljeb koji dobro razumije gospodarstvo i poslovanje?

Naravno, vlada nema ništa s tim. To je samo njezin projekt (iz doba komunizma i još sufinanciran od EU), a ne Todorićev, pa ne trebaju spašavati firmu kojoj su uvalili obavezu njegovog financiranja.
Ovako će (opet) radnici na ulicu a političari u predizbornu kampanju. Novi direktor je već odlučio što će – sačuvati barem svoju rit.

Egsistencija radnika nije uopce ugrozena jer postoji ogroman manjak gradjevinskih radnika i u HR i u EU.

Ugrozena je egzistencija nesposobne uprave koji nitko ne treba.

Svaka tvrtka koja ne isplaćuje plaće je trebala biti u stečaju još prije prve neisplate plaće. Ako do tada još nije bila, onda je to nakasnije sada. Dakle takve tvrtke treba poslati u stečaj puno ranije. Takve tvrtke ne plaćaju niti komunalije, niti režije, niti dobavljače i puno čega drugog, u biti ništa osim plaća za upravu i ostale prdonje koji očigledno ne znaju voditi tvrtke, jer da znaju onda bi imali za plaće a tvrtka bi imala poslove. Ovako ima love za nesposobne uprave i raznorazne kvazi-direktore, a ostali su odavno bez posla i plaće, samo što to ne znaju ali i dalje idu na posao i traže plaće a posla nema, time nema ni plaća. Ovakvo što nema ništa s Europom, ovo su neki afrički modeli. Nevjerojatno je da ovo još uvijek ovako može i da se to već jednom ne mijenja. Kupe se dugovi na sve strane i nitko u tome ne vidi problem. Koji kaos, kakve budale.

New Report

Close