Milijunski gubici sisačkog brodara

Autor: Darko Bičak , 22. siječanj 2017. u 22:00
Poslovanje je ozbiljno ugroženo/I. Galović/PIXSELL

U ledu Save i Dunava je zapela gotovo čitava flota sisačkog brodskog prijevoznika, a gubici zbog toga su već premašili 1,2 milijuna kuna.

Zimski uvjeti, praćeni snijegom i niskom temperaturama, uvelike otežavaju promet. I dok se u proteklim danima uglavnom govorilo o ograničenjima na cestama i autocestama zbog bure i snježnih nanosa, takvi uvjeti još veće probleme rade u riječnom prometu.

Iz našeg najstarijeg i najvećeg riječnog brodskog prijevoznika, Dunavski Lloyd iz Siska, ističu da su im se direktni gubici zbog ovakvog stanja samo do kraja proteklog tjedna popeli na više od 1,2 milijuna kuna, a što uvelike ugrožava njihovo poslovanje i poslovnu budućnost. Kako je pojasnio Hrvoje Pavlak, direktor Dunavskog Lloyda, krajem prošlog tjedna im je bilo u ledu Save i Dunava bilo zarobljeno 25 plovnih objekata, što brodova, a što barži, ukupnog kapaciteta 21.000 tona, odnosno čitava flota. Tijekom vikenda je oslobođen dio plovila na Savi, ali to nije imalo značajnih učinaka na poslovanje jer ti brodovi nisu mogli iskrcavati ili ukrcavati teret jer je većina luka zaleđena i zatvorena, a i plovidba Dunavom je uglavnom obustavljena.

"Lokacije naših plovila se protežu od Rumunjske, Bugarske, Srbije, Mađarske na Dunavu te Hrvatske na rijeci Savi. Zbog vrlo niskog vodostaja, koji je bio na razini sušne ljetne sezone, naša je flota već u prosincu imala ozbiljne poteškoće u obavljanju svojih ugovorenih poslova transporta, a sada je potpuno blokirana", kaže Pavlak. Procjenjuje da je na donjem plovnom putu Dunava, od Budimpešte do Crnog mora, zarobljeno više od 100-tinjak konvoja, a najveći ledeni čepovi su u samoj Rumunjskoj, na mađarsko-rumunjskoj granici, ali i u Srbiji, posebice u Đerdapska klisuri.

 

Pavlak

Na donjem plovnom putu Dunava je zarobljeno više od 100-tinjak konvoja riječnih brodova

"Sreća u nesreći je da na našim plovilima nema kvarljive robe te se uglavnom radi o metalu, sirovinama, nafti i sl. Najgore je što nemamo što poduzeti, a režijski troškovi su nam visoki jer svako plovilo veće određenu posadu. Narednih dana su najavljene još niže temperature tako da poboljšanje situacije očekujemo tek početkom veljače kada bi trebalo zatopliti, a što bi utjecalo i na vodostaj", pojašnjava direktor Dunavskog Lloyda. Dodaje da smrzavanje rijeke nije nešto neuobičajeno za zimu, ali da je kombinacija niskog vodostaja i niskih temperatura pogubna za plovidbu Savom i Dunavom.

"Zadnje veliko smrzavanje, koje je trajalo danima i tjednima, imalo smo u zimi s 2011. na 2012. godinu. A prije toga, ja se osobno toga ne sjećam ali pričaju mi stariji ljudi, ovakvu situaciju nismo imali nekih 40-ak godina", navodi Hrvoje Pavlak. Tvrtka Dunavski Lloyd osnovana je 1952. na stoljetnoj tradiciji riječne plovidbe na ovim prostorima, a sjedište joj je bilo u Vukovaru. Samo dvije godine kasnije tvrtka dobiva sadašnje ime te seli u Sisak. Vrhunac poslovanja je ostvarivan 1980-ih kada je snažna industrija na obalama Save i Dunava Lloydu godišnje donosila i više od 2,24 milijuna tona tereta. Danas ovaj prijevoznik godišnje otpremi do 500 tisuća tona tereta,a rekordna je bila 2007. s gotovo 600 tisuća tona. Trenutno se u floti sisačke tvrtke nalazi 14 motornih brodova te 28 pomoćnih plovila i barži. 

Komentirajte prvi

New Report

Close