Izostanak gradske gužve čini ih smirenijima i produktivnima

Autor: Darko Bičak , 18. rujan 2014. u 22:00
Darko Topolko i Vedran Krog (suvlasnici), Luka Šiltić, zaposlenik

Ultima nije imala veliki rast broja zaposlenih, s dvoje radnika su porasli na tri, a kažu da niti ne planiraju premašiti brojku od 6-7 zaposlenih.

Iako se obično smatra da su velike sredine bolje za pokretanje biznisa, primjer IT tvrtke Ultima iz Pregrade govori drugačije.

"Pregrada je krasan mali grad te izvrsno mjesto za život i poslovanje. Zagreb je blizu, tako da na sve sastanke stignemo unutar sat vremena. S druge strane, izostanak gradske gužve pomaže nam u fokusiranju na bitne aspekte posla. Nekome mir i tišina možda ne odgovaraju, ali mi smo daleko produktivniji ovdje no što smo bili u zagrebačkom uredu. Nedostatak je manji broj dostupnih kvalificiranih stručnjaka u odnosu na veće mjesto", kaže Darko Topolko, suvlasnik Ultime. Ova tvrtka, koju su prije 10 godina zajednički osnovali Toplko i Vedran Krog, ima široki spektar korisnika – od privatnih kompanija i nevladinih udruga do državnih institucija. Svatko od njih, naravno, ima svoje specifične potrebe.

"Za jednu grupu korisnika, primjerice, automatski izračunavamo zauzetost pojedinih proizvodnih radnih centara i na taj način pomažemo planirati proizvodnju. Drugima smo omogućili brzo i jednostavno slanje nekoliko desetaka tisuća SMS poruka odjednom, dok smo za treće implementirali sustav elektroničkih usluga kojim se koristi više od 25.000 osoba. Interno nam je najveći izazov svesti ovakve različite zahtjeve na najmanji zajednički nazivnik i izgraditi pouzdanu platformu na kojoj možemo implementirati različite usluge. Ono što je zajedničko svim sustavima jest činjenica da se koriste 24 sata na dan, sedam dana u tjednu" pojašnjava Topolko. 

 

Topolko

Pregrada je krasan mali grad te izvrsno mjesto za život i poslovanje

Dostupnost usluge
Dodaje da je trajna dostupnost usluge kritična kod većine njih te bi prekid rada od svega nekoliko sati imao negativne posljedice. Kao primjer navode sustav e-prijava koji su implementirali za Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. "Danas se kroz taj sustav predaje oko 80% svih prijava na obvezno mirovinsko osiguranje u  Hrvatskoj. Za njegovo korištenje registrirano je gotovo 72.000 obveznika – tvrtki, obrta, institucija, samostalnih obveznika", kaže sudirektor Ultime. Iz ove male IT tvrtke kažu da se trude iz dostupnih tehnoloških rješenja izvući maksimalnu korist za krajnje korisnike. "Konkretno, početkom 2013. implementirali smo jedan inovativni sustav za REGOS, preko kojeg građani preuzimaju nekoliko vrsta potvrda, uglavnom potrebnih kod dobivanja kredita. Prethodno se proces bazirao na papirima, građani su čekali izdavanje i po nekoliko dana te su plaćali pristojbu od 40 kn. Danas izdavanje traje svega nekoliko sekundi, a dobiveni dokument je besplatan. Na oko 75.000 izdanih dokumenata građanima smo uštedjeli oko tri milijuna kuna", pojašnjava Darko Topolko. 

Broj zaposlenih
Kroz godine Ultima nije imala veliki rast broja zaposlenih, s dvoje radnika su porasli na tri, a kažu da niti ne planiraju premašiti brojku od 6-7 zaposlenih. Umjesto toga,  naglasak je stavljen na učinkovitost te su postepeno usvajali nova znanja i nove tehnologije koje im omogućuju izgradnju složenih računalnih sustava visoke vrijednosti u relativno kratkom roku.  "Do kraja ove i početkom iduće godine odrađujemo nekoliko prethodno ugovorenih projekata u Hrvatskoj. Domaći ekonomski pokazatelji za idućih nekoliko godina nisu optimistični. Mala smo zemlja i malo tržište. Mi izvan granica imamo samo jedan sustav i zbog toga nismo zadovoljni. Shvatili smo da kao tvrtka jednostavno nemamo izbora te poslovanje moramo preokrenuti na način da većinu prihoda ostvarimo od izvoza. Uspješno smo implementirali složene sustave kod nas, uvjereni smo da to možemo ponoviti i izvan zemlje, bez obzira na jaku globalnu konkurenciju. Učimo, radimo i vjerujemo u pozitivne rezultate. Znanje nema alternativu", navodi Topolko. 

Komentirajte prvi

New Report

Close