Bresson: Zbog krize će sektor ‘uradi sam’ procvjetati

Autor: Darko Bičak , 14. svibanj 2012. u 22:00

Philippe Bresson, predsjednik Uprave Bricostorea, govori o razlozima dolaska kompanije u Hrvatsku i očekivanjima na našem tržištu

Francuska grupacija Bricostore otvara danas u istočnom dijelu Zagreba svoj treći, i dosad najveći, trgovački centar u Hrvatskoj vrijedan 187 milijuna kuna. O tome zašto su se odlučili investirati te što očekuju od hrvatskog tržišta, razgovarali smo s Philippeom Bressonom, predsjednikom Uprave Bricostorea.

Na čemu ste temeljili procjenu da u Hrvatskoj, pogotovo Zagrebu, ima prostora za još jednu megatrgovinu?
Segment “uradi sam” na hrvatskom se tržištu u posljednjih nekoliko godina brzo razvija i povećan je interes za proizvode i usluge za izgradnju, uređenje i obnovu doma. Nažalost kriza je utjecala na kupce smanjujući kupovnu moć i potrošnju, no to je i razlog zbog čega se kupci sve više samostalno upuštaju u radove i uređuju dom prema svojim idejama i radom. Zbog toga i mi krizu ne promatramo kao problem, već kao priliku za razvoj poslovanja. Za kupce u Hrvatskoj, pa tako i u Zagrebu, dolazak novoga prodajnog centra dobra je vijest, jer će utjecati na jačanje konkurentnosti, a time i do stvaranja boljih uvjeta za kupce.

Što novo možete ponuditi kupcima u odnosu na postojeću i etabliranu konkurenciju (Bauhaus, BauMax, Gramat itd.)?
Novonastalo gospodarsko okruženje i smanjena kupovna moć građana potaknuli su nas na razvoj strategije kojom želimo kupcima pružiti najbolju ponudu, i kvalitetom i cijenom. U skladu s tim razvili smo asortiman proizvoda iz triju različitih cjenovnih razreda, pa su tako u liniji proizvoda Go/On artikli najpristupačnijih cijena (s oznakom garantirano niska cijena), liniju Bricoline karakterizira odličan omjer cijene i kvalitete, a tu su i mnogi domaći i strani prepoznatljivi brendovi. Naša je namjera tom strategijom zajamčiti kupcima atraktivne cijene ovisno o potrebama te u vrijeme krize zadržati njihovo povjerenje, ali i privući nove kupce. U našem ćemo se poslovanju orijentirati na to da ponudu kupcima predstavimo iz dvaju kutova: onoga tehničkog s naglaskom na građevinske materijale i alate, ali i onoga dekorativnog, s artiklima za uređenje unutrašnjih i vanjskih prostora. Naime, trgovačke centre iz segmenta “uradi sam” ne posjećuju više samo muškarci, već su i žene sve više i više uključene u uređenje doma s obzirom na to da one uglavnom biraju artikle i donose odluku o konačnom izgledu doma i vrta. Mi se želimo odmaknuti od predodžbe kako su radovi na izgradnji, obnovi ili uređenju vrta ili doma tradicionalno poslovi namijenjeni muškarcima te nam je želja ponudom i uslugama omogućiti svim ženama da na jednostavan i lak način uživaju u uljepšavanju životnog prostora. Uvjeren sam da će naši kupci iz Zagreba i okolice ubrzo prepoznati naše najveće adute, a to su vrhunska kvaliteta proizvoda te profesionalnost djelatnika koji će im biti na raspolaganju kako bi im pomogli u kupnji. Širokim rasponom dodatnih usluga približit ćemo uređenje vrta i doma onima koji se dosad nisu mogli sami upuštati u takve poslove.

Je li ova vaša investicija bila tempirana uoči našeg ulaska u EU ili je ipak riječ o neovisnu projektu?
Otvorenje prodajnog centra u Zagrebu započeli smo prije pet godina i administrativne su nas teškoće usporile u tom procesu. Ipak, smatramo da će skori ulazak u Europsku uniju pridonijeti daljnjem razvoju hrvatskog tržišta i tu vidimo brojne prilike za nas.

Planirate li u idućem razdoblju još investicija u Hrvatskoj, bilo u megatrgovine ili u manje prodavaonice po kojima ste poznati u Francuskoj?
Hrvatska i Zagreb imaju jak gospodarski potencijal koji pogoduje razvoju poslovanja tvrtki i tu vidimo broje mogućnosti za našu tvrtku. Gradnja novih i obnova postojećih kuća i stanova pruža mnoštvo prilika za razvoj segmenta “uradi sam”, a razvoj turizma još je jedan čimbenik zbog kojeg razmatramo širenje poslovanja u Hrvatskoj. Naši su planovi usmjereni na širenje prodajne mreže na području čitave Hrvatske, s osobitim naglaskom na priobalna područja te središnji i istočni dio Hrvatske.

Kolike su prema vašim dosadašnjim iskustvima razlike između hrvatskog i drugih tržišta na kojima ste prisutni?
Ako gledamo na razlike između tržišta povezane s administrativnom procedurom u otvorenju novih centara i širenju poslovanja, na vlastitom smo iskustvu uočili kako je u Hrvatskoj potrebno mnogo više fleksibilnosti u ishođenju dozvola. Hrvatska je i mnogo skuplja od drugih zemalja u regiji, osobito Mađarske i Rumunjske, u kojima također poslujemo, zbog brojnih visokih naknada (npr. komunalne) koje se plaćaju po kubičnome metru, kao i zbog različitih potencijalnih rizika koji se tiču vlasništva nad zemljištem. Nadam se da će ulazak Hrvatske u Europsku uniju donijeti investitorima veću sigurnost i fleksibilnost.

Upornošću protiv birokracije

S kakvim ste se konkretno problemima susretali kod nas i kakva su bila iskustva u Splitu, Puli i Zagrebu?
Od samih početaka projekta našega zagrebačkog centra suočili smo se administrativnim poteškoćama te čak i kriminalnim radnjama vezanim uz malverzacije s našim zemljištem, no zahvaljujući upornosti te iskustvu i tradiciji od 160 godina uspješno smo riješili sve poteškoće. U tome su nam puno pomogli predstavnici vlasti i naši poslovni partneri koji su vjerovali u naš projekt. S tri trgovine u Hrvatskoj – u Splitu, Puli i Zagrebu – sigurni smo kako nas očekuju dobri rezultati i veselimo se daljnjem razvoju poslovanja u Hrvatskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close