Telekomunikacijski S&P 500 indeks došao na rub ukidanja

Autor: Tomislav Pili , 23. svibanj 2017. u 22:00
Foto: O (ne)relevantnosti telekom mjerila dovoljno govori podatak da ga ne prati ni jedan ETF fond / Fotolia

Ako se indeks ukine, dionice bi se prebacile u indekse tehnologije, široke potrošnje ili usluga.

Val spajanja, preuzimanja, pa na kraju i propasti telekomunikacijskih kompanija u SAD-u od njihova je specijaliziranog S&P 500 burzovnog indeksa stvorio tek sjenu, pa se čak razmišlja o njegovu ukidanju. “Telekomunikacijski sektor je evoluirao. Razmatramo kako te promjene utječu na tržište i očekujemo konzultacije s investitorima u bliskoj budućnosti”, izjavio je za Reuters David Blitzer, predsjednik Odbora za indekse u S&P Dow Jones Indices.

S&P 500 Telecommunications Services Sector index – kako je službeni naziv ovog mjerila – osnovan je 1996. godine, a tada je brojio 14 dionica. Sada je sastavljen od svega četiri, a u već u trećem tromjesečju moglo bi ih biti samo tri. Stoga sve više investitora upozorava na njegovu (ne)relevantnost. Najveća dionica u indeksu trenutno je AT&T. Za razliku od vrhunca iz 1999. kada je telekom indeks sudjelovao s devet posto tržišne kapitalizacije u S&P 500 indeksu, sada sudjeluje s dva posto. O njegovoj minornosti dovoljno govori podatak da je jedini među 10 sektorskih S&P 500 indeksa kojeg ne prate burzovno utrživi fondovi (ETF) jer zbog premalog broja dionica ne mogu udovoljiti regulatornim zahtjevima.

 

2 posto

vrijednosti ima telekom indeks u ukupnoj kapitalizaciji S&P-a 500

U slučaju da se telekomunikacijski indeks ukine, sadašnji predstavnici mogli bi se prebaciti u indeks tehnologije, odnosno široke potrošnje ili usluga. Osim ukidanja, u S&P Dow Jones Indicesu razmišljaju i o reorganizaciji. U tom kontekstu jedna od opcija je njegovo proširivanje s dionicama operatera kablovske televizije.

Međutim, kablovske kompanije poput Comcasta ili Charter Communicationsa ili medijske kompanije poput Netflixa drugačije su regulirane od telekomunikacijskih kompanija, a nude i drugačije usluge, pa je pitanje koliko su pogodne da budu “u istom košu”.

Komentirajte prvi

New Report

Close