Uspješne hrvatske kreacije: Vjenčanice kriza nije okrznula, još su zlatna koka

Autor: Maria Mrvelj , 20. veljača 2016. u 10:00
Press photo

Pokretanje bridal kolekcije se izvrsno poklopilo s potresima na tržištu, kaže kreator Ivan Alduk, a i eNVy room dvojac priznaje da im je kriza prekrojila smjer poslovanja.

Svaka mladenka na dan svoga vjenčanja, koje je mnogim ženama najvažniji događaj u životu, želi izgledati najljepše na svijetu. Mnoge su stoga spremne za haljinu u tim posebnim trenucima izdvojiti pravo bogatstvo. Vjenčanice su stoga već dugo izuzetno unosan posao, a zanimljivo je da ih kriza nije nagrizla. S time se ime se slažu i brojni domaći modni dizajneri, kako oni koji se od početka svojih karijera bave kreiranjem takvih haljina, tako i oni koji su se tek sada počeli probijati na to tržište te ponudili hvatskim mladenkama raznolikost izbora svog prepoznatljivog dizajna.

Tako će i jedan od najtraženijih domaćihm kreatora večernjih haljina Ivica Skoko, ove godine prvi put na nadolazećem tjednu mode predstaviti svoju kolekciju vjenčanica. Već dugo, kaže, dobiva upite klijentica za haljine u svijetlim tonovima pa ga je to potaknulo na izradu vlastite bridal kolekcije. "I prije sam radio vjenčanice svojim klijenticama, ali samo po narudžbi. Svaka takva haljina napravljena je isključivo prema željama mladenke, tako da su sve dosadašnje vjenčanice bile unikati", kazao je dizajner Ivica Skoko.  Naglasio je kako se kod takvih narudžbi potpuno posvećivao klijentici koja se priprema za svoj veliki dan i pomno razrađivao svaki detalj pojedine haljine.

Prirodan slijed
Njegovo glavno obilježje je raskošna čipka, koju će i u svojoj novoj kolekciji ponuditi u obliku vjenčanih haljina. Kriza, kako sam tvrdi, nije toliko utjecala na njegovo novo usmjerenje, koliko je utjecao prirodan slijed poslovnih poteza jednog dizajnera večernjih haljina.  Tvrdi da se domaći dizajneri sve više okreću bridal kolekcijama upravo zato što se u tome odlično snalaze, budući da su uglavnom dosad radili večernje haljine, kao i on sam. Okvirna cijena jedne njegove vjenčanice iznosi od 7500 kuna pa naviše, a varira ovisno o materijalima i samom dizajnu. Iako Skoko tvrdi kako nije sve u novcu, i da profit nije njegov glavni motiv za debitiranje na tržištu vjenčanih haljina, modni stručnjak i stilist Ivan Frišćić za Poslovni dnevnik rekao je kako trend bridal kolekcija u domaćih dizajnera traje već nekoliko sezona, te da je zarada u toj priči sigurno itakako bitan čimbenik.

 

75tisuća

kuna najveća je cijena Berta vjenčanica za kojima su se pomamile Hrvatice

"Vjenčanica je odjevni predmet za koji je većina žena spremna izdvojiti izdašne iznose, tako da je novac sigurno jedan od motiva", rekao je Friščić i dodao kako je dodatni motiv i loša ponuda vjenčanica u salonima kao i visoke cijene najma. Da je nekima "etiketa" važnija od cijene, makoliko vrtoglava bila, dokazuje i činjenica da su Hrvatice pomamile za luksuznim izraelskim vjenčanicama pod nazivom Berta Bridal, dizajnerice Berte Balilti. Haljine su odnedavno dostupne u Hrvatskoj i to u Zagrebu i Splitu. Danijela Barbir, vlasnica salona vjenčanica u Splitu koji u ponudi ima Berta vjenčanice navodi kako interes postoji, no daleko je bolji odaziv na ostale komercijalne brendove.  

"Ove haljine su bile moj osobni san, no ipak nisu za svakoga", rekla je. Vlasnica zagrebačkog salona koji drži spomenute vjenčanice, Mia Madunić, kazala je kako je interes za ovaj brend itekako velik. Navela je također da su ove haljine specifične jer svaka ima pripadajući stezni body kojim oblikuje tijelo mladenke, tako da se svaka može osjećati kao princeza. No, da bi postale "kraljevne", ljubiteljice izraelske čipke tako će za najam jedne Berta vjenčanice izdvojiti od 15 tisuća kuna na više, a za kupnju i do "paprenih" 75 tisuća kuna. Iako je potražnja za Berta vjenčanicama iznenađujuća, vlasnica navodi da joj posao ide dobro i s drugim brendovima čije se cijene najma kreću od pet do 17 tisuća kuna.

 

Friščić

Za vjenčanicu je većina žena spremna izdvojiti izdašnu količinu novca, tako da je novac sigurno jedan od motiva za dizajnere.

'Porez na budale'
S druge strane Ivica Skoko iznajmljivanje za ovako goleme svote novaca naziva "porezom na budale", s obzirom na to da svaka mladenka "kod bilo kojeg domaćeg dizajnera za istu cijenu može dobiti vlastitu vjenčanicu" skrojenu po njoj samoj.  "Za mene su to second-hand shopovi, čista glupost", otvoreno kaže. Prije tri godine na tržištu vjenčanih haljina pojavio se još jedan domaći dizajner koji je u međuvremenu stekao zavidan renome u branši. "Nakon što sam uvidio pomanjkanje vjenčanih haljina i vjenčane mode s dizajnerskim pečatom, pomalo klasične, a opet lišene suvišnih detalja i te kiča, pokrenuo sam svoju prvu Alduk Bridal liniju", rekao je mladi dizajner Ivan Alduk.

Njegove vjenčanice se također izrađuju po mjeri klijentica, individualno im pristupa, a kako sam kaže, nema potrebu za sezonskim popustima jer mu se cijela kolekcija rasproda. Ni Alduk se ne bavi iznajmljivanjem, nego isključivo prodajom, a cijene njegovih vjenčanica se kreću od sedam do devet tisuća kuna, ovisno o modelu. "Kriza je definitivno oblikovala moj način razmišljanja, dizajniranja i poslovnog planiranja, ali na pozitivno. Pokretanje bridal kolekcije se izvrsno poklopilo s ovim negativnim potresima na tržištu, ali tu se ne radi o slučajnosti već o predanom radu", kaže mladi dizajner koji dvaput na godinu predstavi bridal kolekcije, kao i standardne ili ReadyToWear kolekcije.

 

Franetović

Nije ni tajna ni novost da su vjenčanice doista unosan posao. Tako je već desetljećima.

Stilist Ivan Friščić, od domaćih dizajnera izdvaja veteranku među kreatorima vjenčanica Matiju Vujicu, ali i dvojac eNVy room. "To su dečki koji su uspješno stasali u respektabilne dizajnere vjenčanica, čije se haljine nose na svadbama po cijeloj regiji, ali i šire", opisuje Friščić. Upravo su se Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, osobito istaknuli posljednjih godina u poslu s vjenčanicama. Njihove raskošne, lepršave haljine iz sezone u sezonu Hrvatice sve više kupuju, ali i značajan broj klijentica iz regije. Svoju najnoviju kampanju za kolekciju vjenčanica snimali su nedavno na Malti, gdje su predstavili vjenčane trendove za nadolazeću sezonu.

Iako su oduvijek imali barem jednu vjenčanicu u svakoj kolekciji, modni duo je prvu eNVy room bridal kolekciju predstavio 2010. godine.  Od tada redovno izrađuju dvije kolekcije vjenčanica godišnje. Dizajner Vjeko Franetović istaknuo je kako im se podjednako dobro prodaju i vjenčanice i večernje haljine, ali uvijek za istu svrhu- vjenčanje. Često odijevaju mladenke, ali i kume, sestre te majke. "Recesija je definitivno utjecala na naše poslovanje, prije svega u smislu da je skoro potpuno izbacila iz ponude eNVy rooma maturalnu haljinu. Budžeti za maturalnu večer su kroz par godina pali za 50 posto", rekao je Franetović. Cijene eNVy room vjenčanica kreću se od šest do 10 tisuća kuna, a kako sami kažu, nije tajna da su vjenčanice doista unosan posao. "To nije nikakva novost, tako je već desetljećima", zaključio je Vjeko Franetović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close