Poduzetnički inkubator i turističke manifestacije temelj su novog uzleta

Manifestacija Gastro stol ove će se godine na biogradskog šetnici i bazenu hotelskog kompleksa Ilirija održati od 22. do 24. lipnja/Dino Stanin/PIXSELL Manifestacija Gastro stol ove će se godine na biogradskog šetnici i bazenu hotelskog kompleksa Ilirija održati od 22. do 24. lipnja/Dino Stanin/PIXSELL

Grad je u posljednjih nekoliko godina napravio veliki iskorak što se tiče turističke sezone i promocije kao turističkog središta.

Posljednje desetljeće Biograd na Moru ostvaruje rezultate kontinuiranog gospodarskog razvoja. Iako je turizam tradicionalno primarno u fokusu razvoja grada, zahvaljujući mnogobrojnim pokrenutim projektima i uspješnom povlačenju sredstava iz EU fondova, u Biogradu se razvijaju i mnoge druge gospodarske djelatnosti. U Gradu će, kažu i u budućnosti nastaviti s realizacijom projekta koji osiguravaju održivost, a posebno su ponosni na Poduzetnički inkubator, projekt vrijedan 38 milijuna kuna, od čega se 20 milijuna kuna financira iz europskog Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. 

"Definitivno, kada govorimo o gospodarskim granama, osim turizma treba spomenuti i poljoprivredu te industriju. Industrijska zona grada Biograda, u kojoj je iz godine u godinu sve više tvrtki, trebala bi postati još privlačnija poduzetnicima i ulagačima. Naime, želimo da taj prostor zaživi u punom smislu riječi, a osiguravamo i nužne infrastrukture u tom prostoru, na čemu se, u okviru mogućnosti, sustavno radi. Kada govorimo o poljoprivredi, Vrana d.o.o. je najveći poljoprivredni proizvođač svježeg povrća i voća, s tradicionalnom poljoprivrednom proizvodnjom usmjerenom na očuvanje plodnosti i održivosti zemljišta s više od 120 zaposlenih bez sezonaca. Imamo i Tvornicu mreža i ambalaže čiji proizvodni pogon vrijedan 12 milijuna treba biti izgrađen ove godine", ističe biogradski gradonačelnik Ivan Knez .

 

25 tisuća

posjetitelja ima Gastro stol koji se ove godine rebrendira

Biograd je potaknuo razvoj gospodarstva formiranjem poduzetničkih zona i riješio prostorne probleme poduzetnika kako bi se razvijali i zapošljavali. Istodobno, u tijeku je realizacija nekoliko mega projekata vodoopskrbe i kanalizacijskog sustava i odvodnje, jer u Gradu smatraju kako se poticanje poduzetništva ne može ostvariti bez značajnih ulaganja u infrastrukturu, U planu je, među ostalim, i izgradnja reciklažnog dvorišta, odlagališta otpada, Centra za održivi aktivni turizam, golf terena te rekonstrukcija Zavičajnog muzeja i Pučkog otvorenog učilišta s multimedijalnom dvoranom i kinom. Ulaganja u turističku infrastrukturu su se posebno povećala što doprinosi poboljšanoj kvaliteti privatnog smještaja, a izgradnja vila s bazenima pridonijela je boljoj i kvalitetnijoj smještajnoj ponudi.

Sinergijom do bogatije ponude
"Naš cilj je da Biograd postane grad po mjeri čovjeka, Srce Jadrana u punom smislu te riječi. Želim Biograd kao grad mladih, grad znanja s razvojem i primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije, što čini podlogu za uspješno djelovanje znanosti i poduzetništva, grad novih probuđenih mogućnosti za ulaganja i ugodan život", govori o jasnoj viziji gradonačelnik Knez.Ususret ljetu, u Biogradu se intenziviraju i mnoge turističke manifestacije. Već u predsezoni, prvenstveno zbog Slovenskog vikenda, u gradu je u prva četiri mjeseca ove godine boravilo gotovo 13 tisuća gostiju,većinom stranih, tri tisuće više nego u istom razdoblju prošle godine.

"Bilježimo i porast noćenja i dolazaka u odnosu na isto razdoblje lani. To je svakako rezultat i naših napora da, u suradnji s ostalim turističkim zajednicama naše rivijere osmislimo cjelovitu ponudu koja obuhvaća i predsezonu, a zadovoljava specifične potrebe naših gostiju, jer Biograd je pravo mjesto s pregršt mogućnost za malo drugačiji i aktivniji odmor", kaže Ivana Kulaš, direktorica biogradske Turističke zajednice. Sinergijom svih dionika, Biograd na Moru zadnjih se godina brendira u smjeru obiteljskog, nautičkog, zdravstvenog i cikloturizma koje prati bogata gastro - eno ponuda. Posebna pažnja posvećuje se privatnim iznajmljivačima kojih u gradu ima oko 650. Za svaki kvalitetan ležaj Gradska je uprava reagirala nesvakidašnjom gestom i svakom iznajmljivaču darovala set ručnika s logom grada te mini set za tuširanje.

U gradu je razvijen i jedan od najselektivnijih oblika turizma, manifestacijski, a svake godine raste broj ljudi koji sudjeluju u različitim događanjima.

"Grad Biograd je u posljednjih nekoliko godina napravio veliki iskorak što se tiče turističke sezone i promocije Biograda kao turističkog središta, pa tako svake godine brojimo povećanje turista i noćenja, širimo lepezu različitih nacionalnosti gostiju koji više ne dolaze samo tri mjeseca u srcu sezone, već naša sezona počinje puno ranije, odmah nakon Uskrsa, a završava sve kasnije, pa nekako sezonu zatvaramo u listopadu manifestacijom "Biograd Boat Show".

S obzirom na to da imamo dvije marine, nautički turizam dozvoljava da naša sezona traje zapravo cijelu godinu jer smo poznati kao destinacija s najviše regata tijekom godine u cijeloj regiji. Ako govorimo u brojkama, Biograd je prošle godine imao više od 1.200.000 noćenja, a promocijom i manifestacijama namjerava imati još puno više. Manifestacijski turizam omogućuje turistima bogat izbor kulturnih zbivanja, zabavu i obilaske arhitektonski vrijednih i zanimljivih urbanih cjelina.

Manifestacije sve više doprinose, ne samo ekonomskom, već i društvenom i kulturnom blagostanju, a tu su i drugi brojni učinci na prostor u kojem se odvijaju. U posljednjem desetljeću organizirali smo ih mnogo, poput Porina, Croatia Harley Days, Vespa World Days, Svjetskog natjecanja orača, Gradonačelnika za mir, Biograd Boat Showa, Biogradske noći, Slovenskog vikenda i Gastro stola", ističe biogradski dogradonačelnik Marijan Stopfer i dodaje da se Gastro stol do ove godine tradicionalno održavao prvog vikenda u lipnju i označavao početak glavne turističke sezone. 

Važnost gastroturizma
Na najdužem stolu u Hrvatskoj dugim više od kilometra predstavljaju se autohtoni hrvatski proizvodi. "Svaki proizvod sa sobom nosi povijest područja iz kojeg dolazi, nasljeđe iz davnih vremena koje treba održavati, čuvati i razvijati. Stvara se simbioza kontinentalne i priobalne turističke ponude kako bi se pokazalo kakvim velikim turističkim resursima raspolažemo.

Na ovoj manifestaciji kojom se otvara puna turistička sezona broj posjetitelja prelazi 25.000 tisuća i zato smo je ove godine odlučili rebrendirati, osvježiti, učiniti programski bogatijom", kaže dogradonačelnik Stopfer.Već prepoznata i vrlo posjećena manifestacija biogradskog Gastro stola, koja je ovaj grad visoko pozicionirala na gastronomskoj karti Hrvatske, ove godine dobiva kreativni zaokret te konceptualno i nominalno evoluira u trodnevni događaj naziva Gastro Biograd. 

"Gastro Biograd je manifestacija koja objedinjuje sve nacionalne gastronomske zastave, a održat će se u od 22. do 24. lipnja na lokaciji biogradske šetnice i bazena hotelskog kompleksa Ilirija, u organizaciji Turističke zajednice, Grada Biograda na Moru i hotelske kuće Ilirija. Sve one koji nam taj vikend dođu, očekuje savršen spoj uživanja u hrani, domaćim autohtonim proizvodima i dobroj koncertnoj zabavi, uz nezaobilazne benefite mora i sunca", kaže direktorica turističke zajednice Grada Biograda na moru Ivana Kulaš.U najvećoj turističkoj biogradskoj kompaniji, Iliriji, također ne kriju zadovoljstvo što su godinama aktivni sudionici u turističkom razvoju grada. Danas u svom poslovanju ima hotelijerstvo, nautiku, kamping, tvrtku za destinacijski menadžment i real estate segment.

"Dugoročna poslovna strategija razvoja naše kompanije na prvo mjesto stavlja razvoj grada Biograda kao gospodarskog, kulturnog i turističkog središta cijelog ovog područja, koji ima sve preduvjete da postane moderan turistički centar. Suradnja s Gradom i Turističkom zajednicom je odlična i uvijek se rado odazovemo bilo čemu što unaprjeđuje biogradski turistički proizvod. Zato s radošću sudjelujemo i u novom konceptu Gastro Biograd, jer naše područje, a i cijela Hrvatska doista ima što pokazati gostima u gastronomskom i enološkom smislu", ističe Jasmina Kulaš Stojanov, voditeljica Ureda uprave, korporativnih komunikacija i odnosa s javnošću Ilirije d.d.

Gastro Biograd koji počinje svečanim otvorenjem u petak 22. lipnja, doista će pokazati svu raskoš hrvatskih gastronomskih specijaliteta i umijeća pripravljanja jela naših uspješnih i poznatih chefova. Nakon svečanog otvorenja, na bazenu hotela Ilirija održat će se gastro dvoboj hrvatskih master chefova, Branka Ognjenovića i Davida Skoke koji će ukrstiti kuhače i na licu mjesta pripremati specijalitete kontinentalne i mediteranske Hrvatske.  Gastronomske regije i zone hrvatske prezentirat će brojni kulinarski timovi okupljeni na punktovima gdje će svi posjetitelji imati priliku vidjeti i saznati kako se pripremaju tradicionalna jela poput gregade, žgvaceta, viške pogače, kroštula, čobanca i brojnih drugih nacionalnih specijaliteta. Kraj večeri obilježit će koncert predstavnika obalne Hrvatske Mladena Grdovića.

Trodnevna fešta
U subotu će Gastro Biograd predstaviti lokalne vinare i sirare kao najvažnijih protagoniste uzleta domaće i regionalne gastro scene. Zabavni program upotpunit će brojni artisti koji će izvoditi akrobacije na svili, šipki i obruču uz posebne svjetlosne efekte i vatru. Subotnju večer obilježit će koncert predstavnika kontinentalne Hrvatske, jaskanskog kantautora Ivana Zaka na bazenu hotelskog kompleksa Ilirije.

Sva tri dana, na lokaciji gradske šetnice, svi posjetitelji imat će priliku razgledati Sajam obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava, na kojem će razni izlagači iz cijele Hrvatske predstavljati autohtone hrvatske proizvode.

"Novost koja se uvodi od ove godine je gastro putovnica, ulaznica putem koje svi zainteresirani posjetitelji mogu osigurati konzumaciju i degustaciju bogate ponude Gastro Biograda. Gastro putovnice će biti dostupne u pretprodaji preko svih prodajnih i distribucijskih kanala Ilirije d.d., kao i na same dane manifestacije na lokaciji u Biogradu na Moru. Vjerujemo da će novi koncept Gastro Biograda privući još veći broj posjetitelja koji će imati priliku vidjeti vrhunsku simbiozi gastro ponude kontinentalne i obalne Hrvatske u samom srcu Jadrana", zaključila je direktorica Turističke zajednice Ivana Kulaš ističući kako gastroturizam preuzima sve važniju poziciju u turističkoj ponudi Hrvatske i jedan je od najdinamičnijih i najkreativnijih segmenata ove gospodarske grane. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve