Kad je Emmanuel Macron pobijedio na predsjedničkim izborima u Francuskoj, brojni su Nijemci glasno odahnuli. Centrist proeuropske orijentacije nadmoćno je pobijedio populisticu i čelnicu krajnje desne francuske stranke Nacionalne fronte Marinu Le Pen. No, ako doista namjerava stati na kraj nacionalističkim prijetnjama Europi, Njemačka će morati surađivati s Macronom u cilju rješavanja ekonomskih izazova koji su potaknuli toliki broj glasača na odbacivanje Europske unije.
To neće biti lako. Naime, nekoliko dana nakon izbora, ključna načela Macronove gospodarske platforme već su se našla na udaru u Njemačkoj. Poglavito su reforme koje je predložio Macron vezane uz upravljanje eurozonom dočekane sa znatnim kritikama. Manifest Macronove kampanje prigrlio je ideju većeg federalizma u eurozoni, za koju je karakterističan zajednički proračun za javna dobra u eurozoni, kojeg raspodjeljuje ministar gospodarstva i financija za eurozonu odgovoran parlamentu eurozone. U njemu se zalagalo za veću koordinaciju poreznih režima i graničnih kontrola, snažniju zaštitu integriteta unutarnjeg tržišta, te, obzirom na rastuće prijetnje protekcionizma u Sjedinjenim Američkim Državama, politiku javne nabave proizvoda "made in Europe".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu