Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Za loša iskustva pacijenata nisu krivi mediji

Autor: Marija Crnjak
21. srpanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —

Anketa Hrvatske liječničke komore jedino može biti podloga za dublju analizu.

Anketa koju je među svojim članovima provela Hrvatska liječnička komora pokazala je da su doktori nezadovoljni tretmanom u medijima. Smatraju da mediji vijesti o liječnicima obrađuju senzacionalistički, smeta im što se objavljuju imena liječnika tek osumnjičenih za pogreške ili korupciju, smatraju da ih mediji prikazuju kao sklone korupciji, površne i neodgovorne, kao one koji svoje pacijente gledaju samo kao na brojeve…

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ako je istraživanje dalo stvarnu sliku percepcije liječničke struke, s obzirom da je upitno koliko objektivno može biti istraživanje u vlastitim redovima, anketa otvara probleme koji se ne smiju stavljati na teret samo medijima, čak i ako nose dio odgovornosti. Za početak bi trebalo utvrditi podudara li se stvarnost s ovom percepcijom. Neovisna analiza medijskih objava stoga bi trebala biti logičan nastavak istraživanja teme. Ukoliko se doista pokaže da je većina tekstova objavljena s tendencijom narušavanja ugleda struke, skupljanja klikova, medijskog linča ili pogrešnog tumačenja informacija, onda treba vidjeti na koji način se to može promijeniti.

Anketa koju je među svojim članovima provela Hrvatska liječnička komora pokazala je da su doktori nezadovoljni tretmanom u medijima. Smatraju da mediji vijesti o liječnicima obrađuju senzacionalistički, smeta im što se objavljuju imena liječnika tek osumnjičenih za pogreške ili korupciju, smatraju da ih mediji prikazuju kao sklone korupciji, površne i neodgovorne, kao one koji svoje pacijente gledaju samo kao na brojeve…

Ako je istraživanje dalo stvarnu sliku percepcije liječničke struke, s obzirom da je upitno koliko objektivno može biti istraživanje u vlastitim redovima, anketa otvara probleme koji se ne smiju stavljati na teret samo medijima, čak i ako nose dio odgovornosti. Za početak bi trebalo utvrditi podudara li se stvarnost s ovom percepcijom. Neovisna analiza medijskih objava stoga bi trebala biti logičan nastavak istraživanja teme. Ukoliko se doista pokaže da je većina tekstova objavljena s tendencijom narušavanja ugleda struke, skupljanja klikova, medijskog linča ili pogrešnog tumačenja informacija, onda treba vidjeti na koji način se to može promijeniti.

Pritom inicijativa Komore da se uključi u konstruktivni dijalog između liječnika i novinara, kako bi se liječnici i zdravstveni sustav objektivnije prikazivali u medijima, može imati smisla samo ako se radi o jačanju komunikacije i edukaciji jednih i drugih, a ne o dociranju. Za početak, treba znati da mediji izvještavaju o devijacijama, kako u zdravstvu, tako i politici, energetici, socijali. Kad je sve u redu, nemamo potrebu intervenirati, osim ako se radi o iznimnom uspjehu, poput uspješno izvedenog zahvata, spašavanja života, međunarodnog znanstvenog uspjeha. O tome mediji izvještavaju redovito.

Upravo jučer, kad je Komora pustila svoju anketu, dvoje dnevnih novina na naslovnicama je imalo velike pozitivne vijesti o liječnicima, jedna o ukidanju "robovlasničkog odnosa" prema specijalizantima, druga o uspjehu tima splitskih liječnika koji su spasili dječaka od gušenja gumenim bombonom.  Jednako tako, objavljuju se afere, sumnja na korupciju, vijesti o liječničkim pogreškama, devijacije koje alarmiraju javnost, jer radi se o struci o kojoj često ovisi naše zdravlje i naši životi.

Jesu li novinari krivi kad objavljuju vijesti o percepciji i lošim iskustvima pacijenata, ili je do postupaka onih koji se spominju u objavama? Krije li se onda dio problema u liječničkim redovima, u visokoj politizaciji zdravstva u Hrvatskoj, netransparentnosti, balansiranju između javnog javnog i privatnog interesa? Svatko od nas ima utjecaj na svoj imidž, na ono kako nas drugi percipiraju. Liječnik koji dobro komunicira s kolegama, pacijentima i njihovim obiteljima, profesionalno radi svoj posao, ispunjava ono što od njega traži poslodavac, iza sebe ima profesionalne uspjehe, taj liječnik imat će dobar imidž. Jednako kao i novinar koji se drži pravila svoje struke. Svatko treba pomesti u svom dvorištu. 

Autor: Marija Crnjak
21. srpanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close