Tajne bi mogle biti među najvrjednijom imovinom koju vlade posjeduju: Trojanski konj, šifra Enigma, projekt Manhattan i iznenadni napadi, kao što je bio Pearl Harbor, Šestodnevni rat i Jomkipurski rat, samo su neki od najpoznatijih primjera. Međutim, u nekim slučajevima, teško je pomiriti želju vlada za tajnovitošću s nacionalnim interesima, ona čak može predstavljati jednu od njihovih najopasnijih prijetnji.
Prijetnja je još veća kad je tajnovitost potaknuta ne baš uzvišenim interesima strane vlade usredotočene na vlastiti cilj. Relevantan slučaj je kinesko međunarodno razvojno financiranje. Kina je postala novi i važan igrač na tom području. U principu, ogromna kineska štednja, znanje i iskustvo vezano uz infrastrukturu i voljnost davanja zajmova mogli bi biti sjajni za zemlje u razvoju. Na žalost, Pakistan, Šri Lanka, Južna Afrika, Ekvador i Venezuela naučili su to na teži način i kinesko razvojno financiranje često uzrokuje ushit poput onoga koji slijedi nakon unosa šećera u organizam, samo što je ovaj prožet korupcijom, a iza njega slijedi neugodan financijski (a katkad i politički) mamurluk.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu