Uslijed kineske odluke vezano uz upravljanje novom međunarodnom financijskom institucijom vrijednom 50 milijardi dolara – Azijskom infrastrukturnom investicijskom bankom (AIIB) – rasprava se uglavnom usredotočila na uzaludne napore Sjedinjenih Američkih Država uložene u odvraćanje ostalih naprednih gospodarstava od pridruživanja.
Premalo pažnje posvećivalo se razumijevanju zašto je kreditiranje u cilju multilateralnog razvoja tako često bilo neuspješno i što bi se moglo učiniti kako bi ono bolje funkcioniralo. Insitucije za multilateralni razvoj najvjerojatnije doživljavaju najkonzistentniji uspjeh kad služe kao banke znanja, pomažući u razmjeni iskustava, najboljih praksi i tehničkog znanja diljem regija. Za razliku od toga, njihovi najveći neuspjesi proizlaze iz financiranja grandioznih projekata koji služe trenutnim elitama, ali adekvatno ne balansiraju okolišne, društvene i razvojne prioritete. Izgradnja brana najbolji je povijesni primjer. Općenito postoji tendencija za precjenjivanjem ekonomskih koristi velikih infrastrukturnih projekata u zemljama opterećenim lošim upravljanjem i korupcijom, te tendencija za podcjenjivanjem dugoročnih društvenih troškova otplaćivanja kredita neovisno o tome hoće li se obećani prihodi materijalizirati. Očito je da je Azijska infrastrukturna investicijska banka suočena s tim rizikom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu