Hrvatska je jedno od najtežih mjesta na svijetu za razvoj poduzetništva i maksimalno je usporila vlastiti razvoj zbog birokracije, koja ponekad dovodi do točke tragedije.
Brutalno iskrena izjava u utorak na turističkom kongresu došla je od Mariona Duzicha, vlasnika Supetrus hotela na Braču, teksaškog biznismena podrijetlom s Dugog Otoka, koji je hotelski biznis na otoku pokrenuo prije 15 godina. Unatoč vrlo teškim uvjetima poslovanja, Duzich se ne predaje jer, kako je istaknuo, voli Hrvatsku. Drugim riječima, čovjek se godinama muči s barijerama teško zamislivim u ravijenim demokracijama uglavnom zato što je domoljub. I nije jedini. Zapravo se ubraja u većinu kad su posrijedi investitori u hrvatskom turizmu, koji nose domaći igrači ili povratnici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pitanje iz naslova potencira i svojevremena konstatacija Pave-Župan Rusković da “nikada niti jedna turistička kompanija od imena i ugleda nije pokazala niti interes, a kamoli došla u Hrvatsku”.
Nažalost, i kod ovih tradicionalnih “pametovanja” na kongresima turimu opet se ne ističe a kamoli a nalizira najvažnije: problematičan imidž Hrvatske kao države (“sve je lijepo i dobro dok ti netko ili nešto ne zatreba” odnosno tradicionalna nepouzdanost jer nikada ne znaš tko će i gdje jednostavno zakazati.
To predodređuje hrvatsku na masovni jeftini turizam koliko god se sanjarilo o “platežno moćnim” gostima koji ne dolaze u siromašne male državice u kojima puno toga ili nema ili ne funkcionira.
Koliko vidim, nitko nije oszdio ideju o uvođenju eura (bilo bi zanimljivo pitati sve one koji ne primaju plaće iz budžeta što misle o tome).
O PDV-u, devalvaciji kune i vanfiskalnim nametima da niti ne govorimo….
Uključite se u raspravu