Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni.hr – 20 godina business klase
INTERVJU: ZVONIMIR VARGA, UREDNIK PORTALA POSLOVNI.HR

Poslovni.hr slavi 20. rođendan: ‘Povjerenje i zajedništvo je ono što nas je održalo’

Poslovni.hr ne bi opstao 20 godina da nema bazu čitatelja koja stalno raste.

Autor: Sara Kekuš
04. prosinac 2025. u 11:22
Ekipa Poslovnog, Foto: Emica Elvedji/ PIXSELL/PIXSELL

Poslovni dnevnik i njegov portal Poslovni.hr koji 5. prosinca slavi 20. rođendan sinonim su za pouzdane poslovne informacije u Hrvatskoj: prvi po dosegu u poslovnoj niši, među 10-15 najčitanijih portala u zemlji, s više od 650.000 jedinstvenih korisnika i preko osam milijuna pregleda stranica mjesečno. Iza tih brojki stoji jasna filozofija kojoj je portal ostao vjeran od prosinca 2005. godine – prvo poslovne vijesti, a onda sve ostalo.

Povodom jubileja razgovarali smo sa Zvonimirom Vargom, urednikom portala Poslovni.hr koji je u redakciji već 11 godina, o tome kako izgleda voditi poslovni medij u eri fake newsa, algoritama i sve kraćeg pažnje čitatelja – a da pri tom ne izgubiš ni identitet ni publiku.

Što biste rekli, koji su najveći izazovi u današnjem novinarstvu?
Novinarstvo kakvog smo nekad poznavali prvi puta se promijenilo dolaskom interneta, a drugi puta dolaskom pametnih mobitela. Nakon ovih digitalnih revolucija stvari su se u novinarstvu poprilično otele kontroli, pa je tako filter koji bi trebao odvajati istinske novinarske članke praktički nestao. To u prijevodu znači da danas vijest može biti bilo što, a što je još gore, informacija može biti netočna, pa čak i izmišljena. Upravo u tom smjeru je i najveći izazov novinarstva – imati relevantne i točne informacije. No, isto kao što je slučaj s glazbom, nešto se pita i publiku. Široke mase danas su okrenute brzim i viralnim vijestima čiji su segmenti vrlo često izvučeni iz konteksta, pa tako imamo pravu eksploziju komentara na društvenim mrežama kojima se jača kvantiteta, a ne kvaliteta sadržaja. Takve stvari odvajam od novinarstva i svega ono što ono predstavlja.

Kako se identitet Poslovnog.hr razlikuje od onoga prije deset ili dvadeset godina?
Drago mi je što Poslovni.hr nije podlegnuo ‘trendovima širokih masa’, te je svih 20 godina unatoč brojnim izazovima ostao prvenstveno poslovni news portal. Radim u Poslovnom 11 godina, i uvijek su nam poslovne vijesti bile na prvom mjestu, a onda sve ostalo. Trenutačno smo između 10. i 15. mjesta najčitanijih portala u Hrvatskoj s više od 650.000 jedinstvenih korisnika i više od osam milijuna pregleda stranica. To potvrđuje da smo uspjeli pronaći put poslovnim vijestima i do šire publike, i u tome smo ako gledamo naš ranking, prvi u Hrvatskoj.

Što smatrate najvažnijom vrijednošću koju je Poslovni.hr uspio izgraditi u odnosu prema čitateljima?
Najvažnije je povjerenje čitatelja i zajedništvo kolega u redakciji. Poslovni.hr ne bi opstao 20 godina da nema bazu čitatelja koja stalno raste i uspješan novinarski tim koji radi na sadržaju. U dva desetljeća stvorili smo poslovnu zajednicu koja nas prati na svim platformama, bilo da se radi o tiskanom izdanju, posebnim prilozima, portalu, društvenim mrežama ili konferencijama. Poslovni dnevnik povezao je mnoge entuzijaste, i uvijek je bio podrška ljudima koji žele pokrenuti nešto svoje. Možda je najbolji dokaz tome naš doseg na LinkedInu gdje smo stvorili poslovnu zajednicu više od 52.000 pratitelja koji aktivno sudjeluju u našim objavama, poslovnim pričama, iskustvima…

Koliko se promijenila publika u 20 godina i kako ste se prilagođavali njezinim potrebama?
Smatram da Poslovni.hr nikad nije bio portal koji se u potpunosti prilagođavao potrebama publike, jer bi taj smjer za poslovni portal bio pogrešan. Naravno, pod time ne mislim da ne osluškujemo i ne gledamo što se događa, nego jednostavno ne želimo podilaziti na jeftin način, što sam već ranije spomenuo. Poslovni.hr zajedno sa tiskanim izdanjem okuplja poslovnu zajednicu, to je jedan od naših glavnih ciljeva, i već se 20 godina pokazalo da ima ljudi koje zanimaju poslovne priče, ekonomske analize, tržišna predviđanja, i sve ostalo što kao specijalizirani portal možemo ponuditi. Svojim pričama nastojimo i educirati širu publiku o nekim važnim poslovnim temama kako bi zainteresirali i one koji možda nisu u poslovnom svijetu, a željeli bi biti. Nastojimo pratiti trendove i pokušavamo da bitne financijske teme dopru i do onih mlađih, neiskusnijih, znatiželjnih…

Kada biste morali definirati ‘DNK Poslovnog.hr’, što bi bile njegove ključne sastavnice?
Na prvom mjestu je sadržaj koji treba biti aktualan, provjeren i pravovremeno objavljen na svim našim platformama. Nakon sadržaja tu je kreativnost portala koja uključuje čitav niz radnji kako bi se portal održao ‘živim’ cijeli dan. Internet je dinamičan, pa tako i rad na portalu zahtjeva cjelodnevnu aktivnost kako bi pravi sadržaj bio na pravom mjestu, a čitanost portala zadovoljavajuća. Društvene mreže i video kanali svakako su nezaobilazan dio naše priče, i posebno mi je drago da i u tom segmentu napredujemo jako brzo.

Kako se Poslovni nosi s fenomenima koji nisu u ovolikoj mjeri postojali 2005. – fake news, dezinformacije, algoritamske manipulacije?
Ekipa u Poslovnom u konstantnoj je komunikaciji, a kroz godine razvila je i poseban ‘njuh’ za vijesti koje su neistinite, nepotpune ili naprosto lažne. Tijekom dugog rada na webu, a ja svoje iskustvo vučem iz 1999. godine kada sam radio na lansiranju weba Večernjeg lista, stekne se određen osjećaj za vijesti, a naročito za one lažne. No da se sve ne svede samo na na ‘feeling’, dodano provjeravamo vijesti koje nam se čine sumnjive.

A kad već spominjem ekipu na portalu, svakako bih istaknuo da su to moji dragi kolege i kolegice Katarina Kušec, Sara Kekuš, Vjeko Čulo, Domagoj Puljizović i Bruno Lipej. Tu su i kolege iz tiskanog izdanja – glavni urednik Mladen Miletić, izvršna urednica Ana Blašković Meić, urednica Zrinka Gabelica Toplek, novinarke Marija Brnić, Ana Roksandić i Jadranka Dozan, novinar Siniša Malus, grafičari Milan Ilića i Tomica Levak, te neumoran tim iz prodaje: Marko Šorša, Fani Martinović, Ivana Selanec i Nikolina Đenadija. Veliku ulogu u uspjehu Poslovnog odigrali su i ljudi koji su prije radili u PD-u, poput bivše urednice weba Tine Lakić i bivšeg glavnog urednika Vlade Niševića.

Koje se teme najviše čitaju, a koju je najteže približiti publici, unatoč velikoj važnosti?
To je najjednostavnije ovako objasniti – ljude uvijek najviše zanima za što misle da ih se osobno tiče. Npr., ako je netko uložio u kripto, pročitat će najnoviju analizu Marija Gatare o razlozima velikog pada bitcoina. Ako nekoga zanima kakvu mirovinu odabrati, pročitat će tekst Jadranke Dozan o usklađivanju i drugom stupu. Ako pak nekoga zanima problemi u fiskalizaciji 2.0, pogledat će najnoviji podcast Ilije Jandrića u kojem gostuje Marko Rakar. Da se ne lažemo, Poslovni.hr prenosi i druge portale, pa se tako jako dobro čitaju i vijesti o novčanim dodatcima, novim cestama, povlačenjima proizvoda… Ali tu bih svakako napomenuo jednu važnu stvar. Ne treba mjeriti jačinu vijesti isključivo prema broju klikova i pogleda. Nedavno smo imali veliki intervju s ministrom gospodarstva Antom Šušnjarom koji nije bio među najčitanijima, ali je imao jako visok ‘CPI’. To je algoritam koji pokazuje koliko dobro sadržaj performira u usporedbi s drugim objavljenim člancima na portalu. Taj veliki intervju pročitalo je nešto više od 1.000 ljudi, ali je vrijeme čitanja tog članka bilo 3-4 puta veće nego na drugima.

Što vam najviše smeta u percepciji poslovnog novinarstva u Hrvatskoj i što biste željeli ispraviti kroz Poslovni.hr?
Volio bih da ljudi izađu iz vlastitih okvira i odvoje više vremena za čitanje sadržaja koji im Poslovni.hr može ponuditi. Većina ljudi jako je brza na ‘scrollu’ i kliku, dok se u sjeni kriju pravi skriveni dragulji. Tiskano izdanje Poslovnog dnevnika, a naročito Poslovni vikend petkom nudi niz inspirativnih, zanimljivih i velikih priča hrabrih ljudi koji su odlučili nešto pokrenuti, promijeniti, potaknuti druge… Imamo velike intervjue, lifestyle koji prati putovanja, posjet vinarijama, poglede lidera i liderica, tržišne analize, sportske i glazbene priče… Kako bi se reklo, ima za svakoga ponešto, ali za čitanje treba odvojiti više vremena.

Autor: Sara Kekuš
04. prosinac 2025. u 11:22
Podijeli članak —

New Report

Close