Oni su mali, ali su veliki… ‘Lokalci dobili svoj glas’

Autor: Josipa Ban , 09. ožujak 2023. u 21:59
Uz predsjednika Antu Fumića u radnoj skupini su i predstavnici Netokracije, Fikre, Maja Maldini, Plantae Consultinga, Pametne kuće, Agrokluba i Hanza Medije, Foto: PD

Suradnja koja bi u konačnici trebala doprinijeti kvalitetnijem digitalnom sadržaju cilj je koji HUDI želi ostvariti formiranjem Radne skupine za digitalne regionalne i tematske medije.

Hrvatskoj djeluje nekoliko stotina regionalnih i tematskih digitalnih medija, što dovoljno govori o njihovu značaju. No značaj nije samo u broju. Ante Fumić, osnivač i direktor komunikacijske i marketinške agencije Prilika Grupa te osnivač portala Lika klub, ističe da je scena jaka i po broju vijesti te praćenju dnevnopolitičkih događanja. “Međutim, kvaliteta sadržaja je dosta niska. Više je razloga zašto je tome tako. Regionalni i tematski mediji često imaju problem s financiranjem, s izvorima, s produkcijom, brojem novinara…, a očekivanja su građana, s druge strane, vrlo velika”, kaže Fumić.

NEZAINTERESIRANA DRŽAVNA TIJELA

Stanja na terenu svjesni su u Hrvatskoj udruzi digitalnih medija (HUDI) te su odlučili reagirati. Nedavno su tako osnovali Radnu skupinu za regionalne i tematske medije čiji će cilj biti njihov razvoj i poboljšanje, i to i u dostupnosti, kvaliteti te dosegu. Za predsjednika je izabran upravo Fumić. Kako objašnjava ovaj poduzetnik koji već devet godina vodi regionalni portal Lika klub, do osnivanja Radne skupine u okviru HUDI-a lokalni, gradski, regionalni te tematski mediji uglavnom se nisu imali kome obratiti. “Postoji nekoliko državnih tijela koja su zadužena za razne poslove vezane uz medije, no s njihove strane nije bilo interesa za male, regionalne medije”, ističe.

S osnivanjem ove radne skupine to bi se trebalo promijeniti.

”Pokušat ćemo povezati sve te medije. Radit ćemo na edukaciji novinara. Planiramo pokrenuti i pravno savjetovanje jer mali mediji znaju imati problema s lokalnim političarima te su im pravni savjeti često nužni, a nedostupni. Osnivanjem pravnog savjetovanja pružat ćemo im smjernice u različitim pravnim procesima. Radit ćemo i na umrežavanju, odnosno prenošenju vijesti. Mali mediji često imaju vijesti koje sigurno mogu biti zanimljive i na nacionalnoj razini”, nabraja sve aktivnosti Fumić.

U konačnici, dodaje, radit će na njihovoj suradnji u prijavi projekata za sufinanciranje iz europskih fondova. “Mali se mediji često žele prijaviti na razne europske natječaje, no rijetko su prihvatljivi prijavitelji jer su premali. Želimo potaknuti partnerske prijave više medija”, objašnjava Fumić.

Velika će pomoć u ostvarivanju tih ciljeva biti i osnivači HUDI-a – 24sata, Hanza Media, Index Promocija, Telegram grupa, RTL Hrvatska i NovaTV – jer će radna skupina raditi upravo na poticanju suradnje ovih velikih, nacionalnih medija i onih malih, regionalnih i tematskih.

A radnu skupinu čine ključni predstavnici regionalnih medijskih kuća, medija koji stvaraju specijalizirane sadržaje te savjetnika na digitalnom tržišta. Uz predsjednika Fumića čine je Mia Biberović, glavna urednica Netokracije, Josip Krokar, vlasnik Fikre, Maja Maldini, vlasnica i direktorica Plantae Consultinga, Marko Matijević osnivač Pametne kuće, Vedran Stapić, suvlasnik Agrokluba te Tomislav Wruss, direktor medija u Hanza Mediji.

Pa iako su tek osnovani Fumić ističe da je interes velik. “Od kada smo objavili informaciju da osnivamo radnu skupinu već nam se javilo više digitalnih medija iz svih dijelova Hrvatske koji se žele učlaniti. To je znak da žele suradnju ali je do sada nisu imali priliku ostvariti”, ističe.

KOJE SU ALTERNATIVE KOLAČIĆIMA?

Suradnja koja bi u konačnici trebala doprinijeti kvalitetnijem digitalnom sadržaju cilj je koji HUDI želi ostvariti formiranjem Radne skupine za digitalne regionalne i tematske medije. No ova je radna skupina tek prvi korak u ostvarivanju tog cilja. Kako najavljuje Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-a, ove godine planiraju otvaranje dodatnih radnih skupina kako bi adresirali sve aktualne izazove na tržištu, od potrebe za relevantnim i ažurnim uvidima do hvatanja u koštac s AdTechom u digitalnom oglašavanju.

”Osnovat ćemo radne skupine koja će se baviti tehnologijom u oglašavanju. Na ovu će temu i problematiku biti osnovane dvije radne skupine. Jedna će biti fokusirana na digitalne pretplate, a druga na različita rješenja u tehnologiji oglašavanja. Primjerice, bavit će se odgovorima na pitanja koje su alternative kolačićima treće strane, što donosi Google Analytics 4 i slično”, objašnjava Kronja najavljujući da bi trebale biti osnovane početkom travnja. Sve bi one, dodaje izvršni direktor HUDI-a, trebale stvoriti inkluzivno medijsko okruženje u kojem digitalni izdavači suradnjom doprinose stvaranju kvalitetnijeg sadržaja na korist svih stanovnika Hrvatske.

Komentirajte prvi

New Report

Close