Socijalno poduzetništvo definiraju četiri karakteristike: ostvariv gospodarski projekt, socijalni i ekološki ciljevi, ograničena dobit koja se uveliko reinvestira u projekt te participacijsko upravljanje. Ono je oblik ekonomskog kompromisa između logike tržišta i zajedničkog dobra. S jedne strane ono udovoljava potrebi poduzeća za pokrivanjem vlastitih troškova, kako bi ono išlo u korak s konkurencijom i osiguralo vlastito preživljavanje.
S druge strane, ono slijedi socijalni ili društveni cilj, često se nalazi unutar sektora osnovne robe široke potrošnje i reinvestira svoju dobit umjesto maksimiziranja dividendi koje bi raspodijelilo dioničarima. Socijalno poduzetništvo potječe iz uzajamne pomoći, koja se prakticirala još od davnina u svim ruralnim društvima, ali također i u socijalnoj ekonomiji koja je rođena u 19. stoljeću unatoč neumjerenosti industrijske revolucije. Ono ima isto podrijetlo poput zadruga, udruga i zaklada, čije postojanje i pravni status potječu iz tog vremena.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu