Učinak koji će inovativni tehnološki napredak poput umjetne inteligencije imati na funkcioniranje naših gospodarstava i tržišta rada smatra se vrućom temom tijekom duljeg vremenskog razdoblja. Međutim na temelju nedavno izdane knjige Jerryja Kaplana "Ljudi ovo ne trebaju primijeniti: vodič prema bogatstvu i radu u doba umjetne inteligencije" stvorio sam dojam o istinskim razmjerima socio-ekonomskih uloga. Jedan relativno dobro poznati primjer učinka digitalne revolucije na rad tržišta jest sposobnost ostvarivanja visokih povrata u visokofrekventnom trgovanju uslijed prednosti od mikroseknude pred svima ostalima.
Zatim dolazi sposobnost za cjenovnu diskriminaciju putem novih elektronskih stvaratelja tržišta poput Ubera, koji na taj način prisvajaju svaki peni iz starog "potrošačog viška" u mikroekonomskoj teoriji. Uskoro bi se mogao pojaviti novi tip unaprijeđenog Ubera, koji bi objedinio putovanja automobilom, autobusom, brodom i zrakoplovom te hotelski smještaj u jednu super aplikaciju. Doista, neki proizvođači automobila trenutno upravo rade na tome.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu