Upotreba i zloupotreba podataka od strane Facebooka i ostalih tehnoloških kompanija napokon dobivaju službenu pažnju koju i zaslužuju. Dok osobni podaci postaju najvrijednija roba na svijetu, hoće li korisnici biti gospodari ili sluge gospodarstva internetskih platformi? Izgledi za demokratizaciju gospodarstva internetskih platformi ostaju slabi. Algoritmi se razvijaju na načine koji omogućavaju kompanijama da profitiraju iz našeg prošlog, sadašnjeg i budućeg ponašanja – ili onoga što Shoshana Zuboff iz harvardske poslovne škole opisuje kao naš "bihavioralni suficit".
U brojnim slučajevima, digitalne platforme već znaju naše preferencije bolje od nas samih i mogu nas ponukati da se ponašamo na načine koji proizvode još veću vrijednost. Želimo li doista živjeti u društvu u kojem su naše najdublje želje i manifestacije osobnog djelovanja stavljene na prodaju? Kapitalizam je uvijek briljirao u stvaranju novih želja i žudnji. No, uz obradu velike količine podataka i algoritme, tehnološke kompanije su istovremeno ubrzale i preokrenule taj postupak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu