Bavite se trgovinom i na policama imate robu koja je oštećena ili koja je zbog trenutne situacija na tržištu jednostavno postala preskupa te ju nikako ne možete prodati iznad nabavne cijene? Iz članka ćete saznati kada je moguće prodati robu po cijeni ispod nabavne, kako to utječe na vaš poslovni rezultat te u kojim slučajevima to nije kažnjiv postupak.
Prema članku 63. Zakona o trgovini nepoštenim trgovanjem smatraju se radnje trgovaca kojima se radi tržišnog natjecanja krše dobri trgovački običaji. Članak 64., između ostalog, u nepoštene radnje svrstava i prodaju robe ispod njezine nabavne vrijednosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kako prodati robu ispod cijene a da pri tome nisi kažnjen? Trgovci su tu specijalci ali ne samo na način kako je ovdje predstavljeno.
Kompenzacije( prijeboji) su jedinstveni način. Nekad se to zvalo“ šuplje kompenzacije“ a danas se to zove kompenzacija(prijeboj). Ustvari radi se o veoma jednostavnoj tehnologiji:
– Najprije se sačeka dospijeće obveze od dobavljača;
– Kad je obveza dospjela, dobavljaču se ponude dvije mogućnosti. Robna kompenzacija ili lančana kompenzacija;
– U robnoj kompenzaciji mora se kupiti ili preuzeti roba koju je dobavljač prisiljen kompenzirati (prebiti) po cijeni nešto iznad tržišne i prodati dalje po cijeni manjoj od 30% nabavne cijene trgovca;
– U lančanoj kompenzaciji mora pristati, ovisno o godišnjem dobu i nadolazećim praznicima, na diskont od 6-30% vrijednosti potraživanja koje ima prema trgovačkom lancu.
Ukoliko ne pristaneš na te uvijete, odeš sudskim putem utjerivati potraživanje, susrećeš se sa „razumnim rokovima“ koji su uistinu „nerazumni rokovi“ jer traju više od 6 godina; susrećeš se sa obijesnim suđenjem koji razumni rok od 6 godina može produžiti i do 10 i više godina.
Naravno, takove radnje si mogu priuštiti odabrani trgovački lanci koji to sustavno rade. Imaju svoje baze podataka, kodove, tehnologiju ugovaranja i financiranja.
U ovome ih nitko ne dira, niti ne smeta, jer Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja to niti ne prepoznaje niti to razumije. Financijske institucije ,kojima je ovaj način poslovanja trgovačkih lanaca uistinu konkurencija, odlučne su u prešućivanju, jer imaju svoj prostor u drugim aktivnostima i oblicima suradnje sa trgovačkim lancima.
Uključite se u raspravu