U onom smo dinamičnom dijelu godine kada se ostvarenje ciljeva užurbano isprepliće s planiranjem za nadolazeću godinu. Zato je dobro zastati na trenutak i sagledati širu sliku jer pred nama su izazovi i prilike koji će testirati otpornost gospodarstva i osiguravateljske industrije.
Demografske promjene preoblikuju strukturu društva, klimatski rizici podsjećaju nas na to da priroda nije pasivni promatrač, digitalna transformacija briše granice između fizičkog i virtualnog, a umjetna inteligencija mijenja pravila igre. Cyber prijetnje sve su sofisticiranije: nekad banalne phishing poruke danas su uvjerljive i opasne, a njihov učinak na organizacije može biti višestruk. Istodobno, priroda nam se manifestira sve učestalije kroz poplave, oluje i seizmički rizike koji nas podsjećaju da sigurnost nije kategorija koju treba uzimati zdravo za gotovo.
Klijenti očekuju brzu i pouzdanu naknadu štete, a osiguravatelji moraju ostati čvrsti partneri. Kako tome odgovoriti? Prilike su jednako snažne kao i izazovi. Hrvatska, s jednim od najvećih zaštitnih jazova u Europi, suočava se s paradoksom koji je prilika: dok motorna vozila tradicionalno dominiraju portfeljima, rast leži u osiguranju imovine – segmentu u kojem je Hrvatska među vodećima u Europi po stopi vlasništva nad nekretninama.
Fokus na strateška područja poput maloprodaje, malih i srednjih poduzeća te životnog osiguranja odredit će dugoročnu tržišnu utakmicu i istodobno pomoći u smanjenju zaštitnog jaza. Generali ulazi u 2026. vođen jasnim kompasom: strategija Grupacije “Lifetime Partner 27: Poticanje izvrsnosti” stavlja besprijekorno korisničko iskustvo, inovacije i snažnu distribucijsku mrežu u središte poslovanja.
Održivost je pritom začetnik svih odluka jer bez nje jednostavno nema dugoročne vrijednosti. Duboku predanost održivosti iznova potvrđujemo inicijativom SME EnterPRIZE koja potiče održive prakse među malim i srednjim poduzećima. Dosad ih je više od 600 već odgovorilo na naš poziv jer osiguranje nije samo financijski štit – ono je u ovom slučaju katalizator društvene transformacije. Ponosni smo i na utjecaj kroz inicijativu The Human Safety Net. U suradnji s lokalnim partnerom Centrom “Rastimo zajedno” podržali smo više od 17 tisuća predškolske djece i njihovih roditelja, suočenih s izazovnim životnim okolnostima koje otežavaju njihov razvoj, gradeći zajednice koje stvaraju održive promjene.
Zaključno, 2026. će biti godina važnih odluka. U vremenu kada su izazovi sve složeniji, oni koji uspješno povežu tehnologiju, ljudski pristup i održivost, istovremeno jačajući povjerenje i financijsku pismenost, bit će predvodnici sigurnijeg i otpornijeg društva. Naša misija ostaje jasna: biti lifetime partner klijentima i zajednicama jer zaštita ovdje i sada znači otpornije sutra.