Ministar državne imovine Goran Marić prozvao je, nakon analize potrošnje u 48 državnih tvrtki i institucija i Hrvatsku poštansku banku – za rastrošnost, uz istodobni iskazani gubitak. Upravo su objavljeni i polugodišnji rezultati poslovanja HPB-a s čijim smo predsjednikom uprave Tomislavom Vuićem razgovarali o optužbama i ostalim aktualnostima.
Ministar Marić predbacio vam je isplatu bonusa i potrošnju na reklame. Navodi da je od 32 milijuna kuna bonusa isplaćenih u državnim tvrtkama u proteklih sedam godina, u HPB-u isplaćeno 70 posto. Što imate reći u obranu banke?
Mislim da ne treba moju obranu, HPB je dobra banka koja sve brže raste i napreduje. Navedeni bonusi i otpremnine su isplaćivani prethodnoj upravi za razdoblje od 2010. do 2014. godine. Sadašnjoj upravi koja je došla krajem 2014. nije isplaćena niti kuna bonusa. Na tržištu nema poslovanja bez ulaganja u marketing. Jedna je stvar je li Hrvatko nekome simpatičan ili ne i je li švicarski bend u razrušenom Obrovcu prikladan za banku (ja volim obje reklame), ali investicije i rezultati su mjerljivi. S obzirom na izdvojene iznose, analiziramo podatke, uključujući vanjska istraživanja. Po GfK-u koji koristi većina banaka, prepoznatljivost HPB brenda stalno raste, kao i zamijećenost reklama. Kad dodamo veliki priljev novih klijenata, tržišni rast, da smo po tom istraživanju broj jedan po zadovoljstvu klijenata poslovnicom kao i povjerenju u svoju banku, rezultatom moramo biti zadovoljni. Prema podacima agencije AGB Nielsen, po visini investicije na TV oglašavanje tijekom 2016. smo na 8. mjestu od 11 aktivnih oglašivača u branši, ali po cijeni priloga viđenog od ciljane skupine smo na 1. mjestu, plaćamo najmanje. Ove se brojke mogu tumačiti različito, ali po meni, razgovor može ići u smjeru tko je i je li netko od nas bolji, a nikako da smo neodgovorni ili neprofesionalni. Slika o HPB-u puno je bolja nego u prošlosti i to je rezultat rada svih zaposlenika, kvalitete i cijene proizvoda, ali i marketinga i komunikacije. Iznosi koje izdvajamo su u okviru uobičajenih za branšu, uključuju i donacije i sponzorstva koji su primjereni. Koliko znamo, konkurencija kojoj uzimamo i tržište i klijente izdvaja više.Javnost treba znati podatke o poslovanju poduzeća u državnom ili većinskom vlasništvu države. Podržavamo transparentnost i napore Ministarstva državne imovine da prikupi podatke. Objektivniju sliku o stanju poduzeća pružaju podaci od prošle ili posljednje dvije godine. Zbroj sedmogodišnjih podataka i nedostatak detaljnije analize mogu dovesti do nerealne slike i navesti na krive zaključke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu