Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Talijanski modni div kupio brodogradilište pa mijenja ime u Oniverse

Autor: Dragana Radusinović
14. prosinac 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Kompanija je 2022. globalno ostvarila više od tri milijardi eura prihoda/PD

Najveći proizvođač odjeće u Hrvatskoj u pogonima tvornica koje posjeduje odlučio se na strateški potez koji je najavio osnivačev sin Matteo Veronesi. Ranije su već iskoračili u vinski biznis.

Talijanska Calzedonia Grupa, najveći proizvođač odjeće u Hrvatskoj u pogonima tvornica koje posjeduje, mijenja ime u Oniverse kako bi na taj način obilježili odmak od tradicionalnog fokusa na modu, objavila je kompanija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Za grupaciju koju je 1986. u Veroni osnovao Sandro Veronesi poznatu po proizvodnji ženskih čarapa (tal. calze – čarape) promjena imena je strateški potez koji je najavio osnivačev sin Matteo Veronesi, član uprave kompanije koja je prošle (2022.) godine ostvarila 3,047 milijardi eura prihoda, 21,6 posto više nego prethodne godine.

Talijanska Calzedonia Grupa, najveći proizvođač odjeće u Hrvatskoj u pogonima tvornica koje posjeduje, mijenja ime u Oniverse kako bi na taj način obilježili odmak od tradicionalnog fokusa na modu, objavila je kompanija.

Za grupaciju koju je 1986. u Veroni osnovao Sandro Veronesi poznatu po proizvodnji ženskih čarapa (tal. calze – čarape) promjena imena je strateški potez koji je najavio osnivačev sin Matteo Veronesi, član uprave kompanije koja je prošle (2022.) godine ostvarila 3,047 milijardi eura prihoda, 21,6 posto više nego prethodne godine.

Više od čarape
Ove su pak godine u kolovozu od fonda Wise Equity kupili većinski udio od 60% brodogradilišta Cantiere del Pardo (“CdP”) specijaliziranog za proizvodnju jedriličarskih i motornih jahti. Ranije su već iskoračili u biznis s vinima ulažući u brend Signorvino koji danas ima 28 trgovina u Italiji te šest izvan nje pa riječ ‘čarapa’ u nazivu kompanije više ne dočarava sve ono čime se bave.

Centar u Jalžabetu

Calzedonia u Hrvatskoj ima logistički centar u Jalžabetu. Maloprodaju za hrvatsko tržište drži Dubravko Hoić, dugogodišnji poslovni partner Sandra Veronesija.

Sada po nazivu već bivša Cazedonia grupa, ističe talijanska novinarska kuća Il Sole 24, novim imenom želi zadržati autonomiju svakog brenda ali i pokazati kako su sada osim donjeg rublja, kupaćih kostima, čarapa, tajica i vjenčanica zagazili i u luksuznu brodogradnju te hranu i piće.

Proizvodnja jahti smještena u mjestu Forli nedaleko od Ravenne koju su preuzeli osnovana je 1973. i do prelaska u vlasništvo novoimenovanog Oniversea prodali su više od pet tisuća jahti pod brendovima Grand Soleil, a odnedavno i Pardo Yachts te VanDutch.

Ulazak u biznis gradnje luksuznih jahti Sandro Veronesi popratio je komentarom kako se kompanija koju je začeo s jednim proizvodom pokazala sposobnom održavati rastući trend, a uz brodogradilište među aktualnim izazovima joj je i kupljeni brend odjeće Antonio Marras.

Veronesi se obrazlažući izbor svojih djelatnosti pozvao na tipičnu talijansku ljubav prema određenim proizvodima te najavio snažna ulaganja u proizvodnju, distribuciju i komunikaciju. Trgovine modnih marki poznate i hrvatskim potrošačima poput same Calzedonije, Intimissimija, Tezenisa i drugih neće se mijenjati.

Oniverse je pak odabrana kao riječ koja simbolizira svemir (Universe), ali zanimljivo je kako je njome osnivač Calzedonije u novo ime utkao svoje, odnosno ime svoje obitelji. Oniverse je istovremeno anagram prezimena Veronesi.

Centar u Jalžabetu
“Želimo da se svaki proizvod ističe sam za sebe, dok ostaje dio Grupe. Oniverse definira upravo to jedinstvo slobodnih entiteta: heterogena organizacija, svaki element sa svojom različitom strukturom, ali dio istog projekta”, istaknuo je Matteo Veronesi u priopćenju medijima. Calzedonia u Hrvatskoj posjeduje proizvodne tvrtke Ytres i Tubla koje se ubrajaju među deset najvećih proizvođača u domaćoj tekstilnoj industriji.

Ytres je lani (2022.) ostvario 106,7 milijuna eura prohoda uz rast od 53,55%, a Tubla 70 milijuna eura uz rast od 32,41% u odnosu na prethodnu godinu. Calzedonia u Hrvatskoj ima i logistički centar u Jalžabetu, a u RH je poslovanje počela razvijati još prije tri desetljeća. Danas maloprodaju Calzedonije za hrvatsko tržište drži Dubravko Hoić, dugogodišnji poslovni partner Sandra Veronesija. 

Autor: Dragana Radusinović
14. prosinac 2023. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close