Jedna od najvećih svjetskih banaka širi se u logistiku, dostavu hrane i taxi

Autor: Ana Blašković , 18. travanj 2021. u 09:12
Sberbank proširuje biznis daleko izvan klasičnog bankarstva/SHUTTERSTOCK

Procvat internetske trgovine ne prati suvremena automatizirana logistička infrastrukturu koje u Rusiji gotovo da i nema.

U vremenu pada profita banaka zbog niskih kamatnih stopa ruski Sberbank najavio je širenje poslovanja u sektor logistike u matičnoj zemlji kako bi iskoristio globalni uzlet internetske trgovine. Iskorak je najavila glavna financijska direktorica najveće ruske banke Alexandra Buriko, a prenosi Reuters.

Osim logistike, Sberbank se odlučio proširiti u niz novih sektora, uključujući dostavu hrane, taxi usluge, računalstvo u oblaku i kibernetičku sigurnost nastojeći iskoristiti širi ekosustav kupaca financijskih usluga.

Prema pisanju Reutersa, dostava je u Rusiji izniman izazov zbog veličine jer na tu zemlju otpada 17 posto Zemljine kopnene mase. Zbog pandemije koronavirusa i ograničenja kretanja u svijetu, promet u internetskoj trgovini lani se udvostručio, no i dalje doseže tek 10 posto u ukupnom maloprodajnom prometu.

17

posto Zemljine kopnene mase čini Rusija što je izazov za dostavu

U tim brojkama priliku su prepoznale velike ruske kompanije, od privatnih poput Wildberriesa i Ozona do AliExpressa Russia i Sberbanka, te počele ulagati u logistiku. U naredne tri godine Sberbank će ustrošiti između 300 i 350 milijardi rubalja, odnosno između 4 i 4,6 milijardi dolara na poslovanje izvan okvira klasičnog bankarstva, a “značajan” dio tog iznosa bit će usmjeren u logistiku, rekla je Buriko dodavši da planiraju ulagati u suvremenu automatiziranu logističku infrastrukturu jer toga u Rusiji gotovo da i nema.

“Imat ćemo logistički centar u svakom velikom gradu odnosno regiji ili dvije regije, ovisno o lokaciji”, rekla je Buriko. Reuters prenosi njezine riječi da će logistički centri ubrzati dostavu u sve velike i manje gradove diljem Rusije, nadopunjavajući mrežu bankovnih podružnica.

Inače, ruska banka pokušala je ući u područje internetske trgovine u partnerstvu s drugim kompanijama. Nakon što su pregovori s Ozonom i Yandexom propali, Sberbank na to tržište ulazi samostalno.

Financijska direktorica ponovila je da banka ove godine ne planira akvizicije, dodajući da bi se trebali okušati i u internetskoj prodaji odjeće. “I to možemo sami. Zapravo nam samo treba tim koji zna raditi s prodavačima”, rekla je Buriko.

Komentirajte prvi

New Report

Close