“Oznaka Superbrands je garancija proizvoda kojeg će kupac cijeniti”

Autor: Marta Duić , 08. lipanj 2015. u 22:01
Foto: PD

Agencija Dhar Media naručila je istraživanje o 670 brendova, a 250 je osvojilo prestižno priznanje.

Zagrebačka agencija Dhar Media, vlasnik službene licence za Superbrands Hrvatsku i Sloveniju, obratila se agenciji Hendal za provedbu istraživanja čiji je glavni cilj utvrditi percepciju i stavove potrošača prema brendovima podijeljenim u 23 kategorije. Istraživanjem su obuhvaćeni brendovi koje je ocjenjivalo i stručno vijeće, a ocijenjeno je 670 brendova te ih je 250 nagrađeno je Superbrands statusom s oznakom Consumer.

Cjelokupno istraživanje, koje uključe detaljne pripreme i provedbu terenskog dijela istraživanja ,trajalo je mjesec i pol dana. U pripremi je sudjelovao cijeli Hendalov tim kao i Superbrands tim, a samo istraživanje se vršilo na 1000 punoljetnih građana podijeljenih na šest regija, točnije na maloj preslici Hrvatske.

Tržište odlučuje

Kako ističe Vesna Sekalec, direktorica Superbrands projekta za Hrvatsku i Sloveniju, profesionalno istraživanje važno je podjednako za brendove i za kupce jer pruža točan uvid u stavove kupca i kvantificira ih.

 

1000građana

Hrvatske sudjelovalo je 
u istraživanju

“U konačnici, bez obzira na cjelokupnu marketinšku strategiju i investicije u proizvod i njegovo markiranje, upravo tržište odlučuje je li sve uloženo doista i zadovoljilo želje kupaca. Iz istraživanja to možemo pouzdano doznati. Doznajemo koje su kvalitete postavile neki brend na vodeće mjesto ili zašto neki dobro poznati brendovi polagano gube svoju snagu i poziciju u očima potrošača”, tvrdi Vesna Sekalec. Uvjerava da kupac može biti potpuno siguran da je nositelj oznake Superbrands 2015. tu oznaku ostvario svojom kvalitetom, pouzdanošću, razlikom i pozitivnim emotivnim i povezanošću s kupcem. “Oznaka Superbrands prema mišljenju kupca garancija je proizvoda kojeg će kupac cijeniti”, zaključuje Sekalec.

Rezultati ovog istraživanja su posebno zanimljivi jer pokazuju stvarnu razliku ocjena Stručnog vijeća Superbrands i mišljenja koje imaju potrošači.

Iz Dhar Media tvrde kako Superbrends komunicira na više razina, kao neovisan autoritet za brending s medijima i brendovima, kroz magazin Brend kultura komunicira sa strukom, kroz znak i knjigu s tržištem, a kroz Superbrendka (novog superjunaka) komunicira s potrošačima.

“Svijest o ulozi brendiranja i investicija u cijeli njegov proces, u Hrvatskoj je još nedovoljna. Često se na brendiranje gleda kroz dijelove koji sačinjavaju cjelokupni proces. Najčešće izostaje kvalitetno strateško planiranje i dobra komunikacijska strategija. U dinamičnom tržišnom s lakoćom možete izgubiti svoju poziciju stoga je potrebno dodatno istaknuti pomno građenu kvalitetu, različitost, pouzdanost i emociju. Superbrands oznaka jasan je odraz stava stručnjaka i potrošača i najbolji način da još jednom istaknete da imate upravo ono što vaš kupac očekuje”, poručila je Vesna Sekalec, direktorica Superbrands projekta za Hrvatsku i Sloveniju.

Osmišljena strategija

Napominje i kako su kompanije danas vrlo subjektivne u procijeni vrijednosti svojih proizvoda čime nesvjesno zavaravaju sami sebe. Kako tvrdi Sekalec, tek istraživanje tržišta donosi realnu sliku stava potrošača o svakom brendu te su ovogodišnji nosioci Superbrands oznake u potpunosti potvrdili svoju kvalitetu i poziciju u očima potrošača.

Iako mnogi potrošači nisu ni svjesni nematerijalnog utjecaja proizvoda na njihov život, on je itekako prisutan.

“Pažljivo osmišljenom strategijom možemo utjecati na svakog potrošača, definirajući u njoj neke neopipljive razlike koje će dobiti konzumacijom usluge ili korištenjem određenog proizvoda. Stoga je korištenje Superbrands znaka logičan nastavak svake komunikacije”, smatra Lea Brezar, direktorica agencije Dhar media.

U Hendalu, koji je proveo istraživanje, tvrde da je brending jedno od najvažnijih područja istraživanja. Navode kako su klijenti najčešće svjesni važnosti mišljenja potrošača, ali ipak ima i onih koja zanemaruju ovakav tip istraživanja.

Marijana Plovanić, direktorica agencije Hendal za magazin Brend kultura tvrdi kako brendovi s ovom oznakom moraju biti dobro definirani i kvalitetno komunicirani.

“Potrošači trebaju osjetiti vezu s proizvodom koji im se nudi, osjećati se dobro i ponosno jer koriste taj proizvod”, zaključila je Marijana Plovanić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close