Mastercard potiče internetsku kupnju povratom dijela potrošenog novca

Autor: Poslovni dnevnik , 31. kolovoz 2021. u 22:00
Broj ljudi koji češće kupuju preko interneta povećao se za sedam postonih bodova/PD

Izvješće središnje banke navodi povećanje internetskih transakcija u 2020. za 34 posto u odnosu na godinu ranije.

Jedna od pozitivnih posljedica pandemije svakako je skok internetske trgovine i bezgotovinskih načina plaćanja.

Među kompanijama kojima je pandemija poslužila kao katalizator modernizacije našao se i jedan od najvećih svjetskih procesora plaćanja Mastercard koji je u Hrvatskoj pokrenuo program povrata novca za kupnju online, objavila je kompanija u utorak.

Akcija do kraja studenog

Korisnici debitnih Mastercard kartica koji unutar jednog mjeseca izvrše pet internetskih kupnji kod bilo kojeg domaćeg ili stranog trgovca u iznosu od najmanje 1000 kuna dobivaju povrat novca od 50 kuna, objavio je Mastercard.

Ta će akcija trajati od 1. rujna do kraja studenog ove godine tijekom kojih korisnik može ostvariti povrat od 150 kuna neovisno kojim uređajem plaća – mobilnim telefonom, pametnim satom, računalom ili tabletom.

“U izvješću Hrvatske narodne banke navodi se povećanje od 34 posto u internetskim transakcijama u 2020. u odnosu na isto razdoblje u 2019., dok se vrijednost tih transakcija povećala za 38 posto“, kaže direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj Cosmin Vladimirescu.

“Program povrata novca naš je odgovor na ove promjene, način da i dalje idemo ukorak s navikama potrošača”, dodao je.

“Ujedno, trgovcima omogućavamo da rastu i pruže potrošačima najbolje iskustvo kupnje”, dodaje Vladimirescu.

Prema brojkama europskog statističkog ureda, čak 72 posto odraslih osoba u Uniji koje se služe internetom (a istraživanja pokazuju da je to gotovo devet od 10 osoba dobi između 16 i 74 godine) lani ga je koristilo i za kupnju odnosno naručivanje robe ili usluge za privatnu upotrebu.

U 2019. udio internetskih kupaca među korisnicima interneta bio je četiri postotna boda manji, 68 posto, a u pet godina zabilježeno je povećanje od deset postotnih bodova, s razine od 62 posto u 2015.

Nastavak trenda

Hrvatska je u 2020. bila tek blago ispod prosjeka EU, na 69 posto. No, s čak 25 postotnih bodova većim udjelom kupaca na internetu u pet godina, Hrvatska je jedna od od tri članice koja bilježi najveći rast udjela internetske trgovine. Brzinom u odnosu na 2015. prednjačila je tek Rumunjska, dok smo u kretanjima izjednačeni s Češkom.

Istraživanje MasterIndexa u 2021. u odnosu na jesen 2020. godine oslikava nastavak trenda i u ovoj godini slično kao i Eurostatove brojke za prethodno razdoblje. Broj ljudi koji češće kupuju preko interneta povećao se za sedam postotnih bodova, pa sada 41 posto ispitanika kupuje u internetskim trgovinama češće nego prije, podaci su Mastercarda.

Komentirajte prvi

New Report

Close