Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Luksuznim brendovima Kina važnija no ikada

Autor: Tomislav Pili
30. rujan 2020. u 22:00
Podijeli članak —

Zbog ekonomskog rasta kineski udjel 
u globalnoj prodaji luksuza skače sa 37 na 50 posto.

Kinesko tržište ove je godine globalnom sektoru luksuzne robe važnije nego ikada. Kako piše Reuters, na južnom kineskom otoku Hainanu koji slovi kao bescarinski raj, kupci iz kontinentalnog dijela Kine strpljivo čekaju u redovima kako bi ušli u prodavaonice poput Prade, Guccija i ostalih luksuznih brendova. Jedna od njih je i 34-godišnja revizorica Zeng Rong iz Pekinga. „Voljela bih kupiti Bottega Veneta torbu kao i kaput i jaknu od Monclera prije dolaska hladnijih dana“, kaže Zeng.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

S obzirom da je pandemija koronavirusa gurnula prodaju luksuzne robe u provaliju, modni brendovi više nego ikada ovise o kupcima poput Zeng jer će Kina ove godine jedina ostvariti kakav-takav ekonomski rat među vodećim tržištima. Potrošnja kineskih kupaca, koja je zahvatila sve velike gradove u toj zemlji, motivirao je luksuzne brendove da udvostruče ulaganja na kineskom tržištu. Osim širenja internetskih trgovina, takve kompanije ubrzano otvaraju u Kini i nove fizičke trgovine. Broj trgovina odjećom porastao je za 4 posto, a kozmetikom za 8 posto. S druge strane, na većini zapadnih tržišta takvi su planovi odgođeni ili bitno smanjeni. Osim toga, nove kolekcije sada se prvo pokazuju u Kini, posebice Šangaju koji ubrzano smjenjuje Hong Kong kao šoping-meka domaćih turista.

Kinesko tržište ove je godine globalnom sektoru luksuzne robe važnije nego ikada. Kako piše Reuters, na južnom kineskom otoku Hainanu koji slovi kao bescarinski raj, kupci iz kontinentalnog dijela Kine strpljivo čekaju u redovima kako bi ušli u prodavaonice poput Prade, Guccija i ostalih luksuznih brendova. Jedna od njih je i 34-godišnja revizorica Zeng Rong iz Pekinga. „Voljela bih kupiti Bottega Veneta torbu kao i kaput i jaknu od Monclera prije dolaska hladnijih dana“, kaže Zeng.

S obzirom da je pandemija koronavirusa gurnula prodaju luksuzne robe u provaliju, modni brendovi više nego ikada ovise o kupcima poput Zeng jer će Kina ove godine jedina ostvariti kakav-takav ekonomski rat među vodećim tržištima. Potrošnja kineskih kupaca, koja je zahvatila sve velike gradove u toj zemlji, motivirao je luksuzne brendove da udvostruče ulaganja na kineskom tržištu. Osim širenja internetskih trgovina, takve kompanije ubrzano otvaraju u Kini i nove fizičke trgovine. Broj trgovina odjećom porastao je za 4 posto, a kozmetikom za 8 posto. S druge strane, na većini zapadnih tržišta takvi su planovi odgođeni ili bitno smanjeni. Osim toga, nove kolekcije sada se prvo pokazuju u Kini, posebice Šangaju koji ubrzano smjenjuje Hong Kong kao šoping-meka domaćih turista.

S obzirom da dobrostojeći Kinezi ne mogu više jednostavno otići u kupnju u Milano ili Pariz zbog mjera suzbijanja zaraze, sve više troše kod kuće. Stoga kinesko tržište bilježi golemi skok prodaje.
Prada je objavila da je njezina prodaja u lipnju skočila za 60 posto, a u srpnju za 66 posto. Louis Vuitton i Dior, brendovi iz portfelja francuskog LVMH-a, zabilježili su udvostručenje prodaje nakon što je u ožujku ublažen dio mjera. Procjene tvrtke McKinsey pokazuju da će Kina ove godine zauzeti 50 posto udjela u globalnoj prodaji luksuzne robe, nasuprot lanjskih 37 posto. Tvrtka Bain procjenjuje da će globalna prodaja luksuzne robe u 2020. pasti i do 35 posto u odnosu na lanjskih 300 milijardi dolara.

Autor: Tomislav Pili
30. rujan 2020. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close