Proizvođači automobila formirali su saveze kako bi izbjegli visoke kazne Europske unije zbog emisija ugljikovog dioksida, i to kupovinom “kredita” od tvrtki koje proizvode isključivo električna vozila.
Prema izvještajima agencije Reuters, nekoliko tradicionalnih proizvođača suočava se s potencijalnim kaznama jer se tranzicija na električna vozila u Europi posljednjih godina pokazala sporijom od očekivane.
Kazne i pravila igre
Kazne Europske unije, za koje su sami proizvođači procijenili da bi mogle doseći i do 15 milijardi eura, prvotno su bile predviđene za razine emisija u 2025. godini.
Međutim, Europska komisija je u ožujku popustila pod pritiskom automobilske industrije i dopustila da se usklađenost temelji na prosječnim emisijama ostvarenim u razdoblju od 2025. do 2027. godine.
Svi trenutni sporazumi o savezima, poznati pod nazivima “upravitelja grupe” (pool managers), istječu krajem ove godine, no očekuje se njihovo obnavljanje u godinama koje dolaze.
Pregled ključnih saveza
Kako bi zadovoljili stroge propise, proizvođači su se udružili u nekoliko ključnih grupa.
Nissan i BYD
Japanski Nissan je u listopadu formirao savez s kineskim gigantom u proizvodnji električnih vozila, tvrtkom BYD.
KG Mobility i Xpeng
Još jedan savez formiran je krajem rujna, a čine ga južnokorejski KG Mobility (bivši SsangYong) i kineski proizvođač električnih vozila Xpeng.
Tesla kao predvodnik najveće grupe
Američki div Tesla je u siječnju formirao grupu s impresivnim popisom članova: Stellantis, Toyota, Ford, kineski Leapmotor, Mazda i Subaru. U ožujku su se ovoj grupi pridružili i japanski proizvođači Honda i Suzuki.
Mercedes i veza s Geelyjem
Ova grupa također je formirana u siječnju, a uključuje Mercedes, Volvo Car, proizvođača električnih vozila Polestar i Smart Automobile. Važno je napomenuti snažnu povezanost s kineskim Geelyjem – Volvo Car i Polestar su pod njegovim okriljem, predsjednik Geelyja Li Shufu drži 9,69% udjela u Mercedesu, dok je Smart Automobile zajednički projekt Mercedesa i Geelyja.
Prognoze za tržište električnih vozila
Prema podacima konzultantske tvrtke AlixPartners, električna vozila su prošle godine činila 12% ukupne prodaje lakih vozila u Europi, a očekuje se da će ove godine dosegnuti 15%.
Predviđa se da će njihov tržišni udio porasti na 24% do 2027. godine i na čak 40% do kraja desetljeća, što jasno ukazuje na smjer u kojem se kreće automobilska industrija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<p>zeleni diabolicni eu debilni divlajci iz sotonske eu komisije. Treba razvaliti vise ta eu bolesna smeca iz eu dijabolicne komisije ! Bit ce uakoro kao sto laze Sveto Pismo “neće se održati” </p>
Uključite se u raspravu