Mnogi automobili našli su se s one strane zakona: Kako je WLTP ubio hibride

Autor: Poslovni.hr , 14. listopad 2018. u 15:35
Foto: Getty Images

Prodaja hibrida u prvih osam mjeseci ove godine iznosila čak 125.000 automobila – 48 posto više nego u 2017.

Prelazak na novi automobilski eko standard WLTP izazvao je pravi kaos na tržištu, jer su realnija testiranja potrošnje i emisije CO2 podigle deklarirane razine, te su se mnogi automobili našli s one strane zakona, piše tportal.

Začudo, pod najvećim udarom WLTP-a našli su se automobili koji bi, nakon električnih vozila, najmanje trebali zagađivati okoliš – plug-in hibridi.

Ova vozila koriste simbiozu motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora, te bateriju manjeg kapaciteta koja se može puniti iz vanjskog izvora, kako bi prevalili određenu udaljenost, najčešće do 50 km, isključivo na električnu energiju. Sva vozila bila su deklarirana na emisiju nižu od 50 grama CO2 po standardu NEDC, no WLTP je pokazao da u realnim uvjetima to baš i nije tako.

Budući da bi u mnogim europskim zemljama, zbog nove procedure, ovi plug-in hibridi izgubili poticaje i porezne olakšice za plug-in hibridne automobile, većina proizvođača odlučila ih je prestati proizvoditi. Tako je 9 od 10 najpopularnijih modela povučeno s tržišta, ili im je deklarirana emisija CO2 povišena s prvotnih 50 grama CO2 po kilometru.

Interesantno je primijetiti da je neposredno prije uvođenja WLTP-a, 1. rujna, došlo do snažnog rasta prodaje plug-in hibrida, pa je tako prodaja u prvih osam mjeseci ove godine iznosila čak 125.000 automobila – 48 posto više nego u 2017.

Komentirajte prvi

New Report

Close