Inovacije su preduvjet porasta domaćeg tržišta životnih osiguranja

Autor: Tomislav Pili , 24. ožujak 2021. u 22:00
Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe/GORAN STANZL/PIXSELL

Uz digitalizaciju i nove tehnologije, životnim osiguranjima treba i aktivno upravljanje portfeljem.

Razvoj inovativnih proizvoda i radikalna promjena poslovnih modela dva su neophodna scenarija za tržište životnih osiguranja, jedan je od zaključaka konferencije “Budućnost životnih osiguranja – novi koncepti u okruženju dinamičnih promjena”.

Konferenciju je organizirao Hrvatski ured za osiguranje (HUO) u partnerstvu s Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga (Hanfa).

Izlaganjem na temu “Vraćanje životnih osiguranja u život“ konferenciju je otvorio Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe koji je dao pregled stanja domaćeg tržišta životnih osguranja.

Hrvatska pri samom dnu

“Kad pogledamo druge europske zemlje vidimo da su društva za osiguranje puno veća i da imaju puno veće udjele u financijskoj industriji nego što je to slučaj u Hrvatskoj.

Prostora za rast ima, a to ilustrira udio premije u BDP-u po čemu je Hrvatska pri samom dnu, iako je slično pozicionirana sa zemljama u okruženju kao što su Slovačka, Mađarska, Grčka, Litva, Latvija”, izjavio je čelnik financijskog regulatora.

Hrvoje Dajak, izvršni direktor PBZ-a, Nataša Kapetanović, predsjednica Uprave GRAWE Hrvatska, Gorazd Čibej, direktor slovenske Agencije za zavarovalni nadzor, Ilijana Jeleč, članica Upravnog vijeća Hanfe i Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranja. Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

K tome, naše tržište životnih osiguranja najznačajnije je orijentirano prema proizvodima sa štednom komponentom, za razliku od europskih država.

Naime, svega 15 posto odnosi se na životna osiguranja s investicijskom komponentom što je jedna od nižih razina u Europi.

15

posto premije odnosi se na životna osiguranja s investicijskom komponentom što je jedna od nižih razina u Europi

Svi modeli koji su korišteni do sada su iscrpljeni i pred društvima za osiguranje je izazovno razdoblje, smatra Žigman.

“Očekuje se inovativnost i kreativnost, a s druge strane treba voditi računa o rizicima i o zaštiti potrošača. Bit će potrebno aktivno upravljanje portfeljom i njegova diverzifikacija u cilju generiranja prihvatljivih prinosa uz prihvatljiv rizik, stimuliranje potražnje i razvoj novih prodajnih kanala i naravno daljnji razvoj digitalizacije procesa i integriranje novih tehnologija”, poručio je šef Hanfe.

O transformaciji životnih osiguranja govorila je Jasminka Horvat Martinović, predsjednica Uprave Wiener osiguranja Vienna Insurance Group.

Ona smatra da promjena treba obuhvatiti gotovo sve segmente u procesu – od proizvoda koji trebaju biti inovativni i fleksibilni, do digitalizacije i automatizacije poslovnih procesa i u konačnici, sukladno tome, promjenama u mentalnom sklopu zaposlenika s naglaskom na razvoj novih vještina.

Povećanje svijesti

Član Uprave Allianz Hrvatska, Wassim El Helou, s prisutnima je podijelio inozemna iskustva te otkrio zašto poslovanje životnih osiguranja, unatoč brojnim izazovima, ide naprijed.

“Da bi se preokrenuo trend na tržištu životnih osiguranja, industrija mora ulagati u povećanje svijesti o prednostima životnog osiguranja, razvijati inovativna rješenja za klijente i educirati distribucijske mreže.

Mi kao osiguratelji moramo i dalje razvijati proizvode koji podržavaju klijenta u različitim životnim fazama pružajući zaštitu za život i za dugovječnost pritom kombinirajući odgovarajuće garancije s potencijalno većim povratom. To mora biti popraćeno transparentnom i digitalnom komunikacijom s klijentima te učinkovitim uslugama u digitalnom svijetu”, poručio je El Helou.

U sklopu konferencije održana je i panel rasprava. Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranja, pozdravio je činjenicu kako više od 80 posto studenata smatra da je životno osiguranje potrebno ili korisno, a njih čak 79 posto u budućnosti planira koristiti životno osiguranje.

Izvršni direktor Privredne banke Zagreb Hrvoje Dajak te Nataša Kapetanović, predsjednica Uprave društva za osiguranje GRAWE Hrvatska zaključili su kako je provedeno istraživanje jasna smjernica u pogledu budućih promotivnih napora osiguravajućih društava.

Direktor slovenske Agencije za zavarovalni nadzor, Gorazd Čibej i članica Upravnog vijeća Hanfe Ilijana Jeleč istaknuli su kako je u procesu transformacije životnog osiguranja vrlo važno voditi računa o zaštiti potrošača.

Komentirajte prvi

New Report

Close