Hanfa traži da se klijente jasno informira pri sklapanju osiguranja

Autor: Poslovni dnevnik , 21. listopad 2020. u 21:59
Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe/TOMISLAV MILETIĆ/PIXSELL

Smjernice detaljnije razrađuju postupanje društava za osiguranje tijekom životnog vijeka proizvoda osiguranja, od kreiranja i izrade samog proizvoda preko njegove distribucije i prodaje, do nadgledanja.

Upravno vijeće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) na sjednici u srijedu donijelo je Smjernice za obavljanje poslova osiguranja, u cilju bolje zaštite potrošača i poboljšanja poslovnih praksi društava za osiguranje.

Smjernice detaljnije razrađuju postupanje društava za osiguranje tijekom životnog vijeka proizvoda osiguranja, od kreiranja i izrade samog proizvoda preko njegove distribucije i prodaje, do nadgledanja.

U Hanfinom dokumentu stoji da osiguravatelj i distributeri osiguranja trebaju osigurati da se potrošaču pruže sve propisane predugovorne informacije te da ne dolazi do namjernog propuštanja priopćavanja ključnih podataka, davanja zavaravajućih savjeta ili do pojave bilo kojeg oblika nesavjesnog i neetičnog ponašanja, kao što je primjerice, sukob interesa.

Primjerice, smjernice između ostalog navode da prilikom prodaje proizvoda treba voditi računa o najboljem interesu potrošača te se taj interes nikako ne smije podrediti interesu prodaje onog proizvoda koji nosi najveću proviziju.

“Naime, nije prihvatljivo da prilikom prodaje osiguranja dođe do prodaje proizvoda koji nije prikladan za potrošača, odnosno da distributeri budu vođeni prvenstveno motivom ostvarivanja provizije, umjesto najboljim interesom potrošača, u skladu s njegovim zahtjevima i potrebama”, mišljenja je regulator.

Izradom smjernica Hanfa želi doprinijeti uspostavljanju fer i poštenog odnosa prema potrošačima te daljnjem unapređenju dobre poslovne prakse na tržištu osiguranja bez obzira na distribucijski kanal, stoji u priopćenju.

Komentirajte prvi

New Report

Close