Grgićeva društva i Croatia osiguranje drže najveći dio tržišnoga kolača

Autor: Božica Babić , 22. listopad 2012. u 22:01
Glavni igrači u segmentu autoosiguranja su Koncern Agram i CO

Ukupno tržište autoosiguranja lani je u odnosu na godinu prije raslo 1,5 posto, na 2,91 milijardu kuna, uz ugovorenih 1,94 milijuna polica.

Tržište autoosiguranja (AO) rascijepljeno je na tri podjednake skupine. Prvu čine društva Koncerna Agram (Euroherc, Jadransko, Sunce) drugu Croatia osiguranje, a treću ostatak osiguratelja s AO uslugom.

Na autoosiguranja otpada više od 30% ukupno ugovorene godišnje premije pa polemike što se ovih dana vode o novopredloženom i kontroverznom zakonu o obveznim osiguranjima u prometu otvaraju dvojbe o (ne)izravnim namjerama nekih društava da si lobirajući na političkim adresama osiguraju veći profit, a na štetu i države i osiguranika. Razvoj AO tržišta unatrag pet godina najbolje ilustrira odnos snaga među konkurentima, to je razdoblje možda i udarilo znakovit pečat nekim budućim ambicijama.   Prema javno dostupnoj statistici koju za branšu vodi Hrvatski ured za osiguranje, 2007. na tržištu je aktivno bilo 14 društava koja su na 1,91 milijun autopolica ugovorila 2,68 milijardi kuna premije, što je godišnji rast od 11%. Te je godine isplaćeno 113.276 odšteta sa 1,56 milijardi kuna, od toga su odštete isplaćene nastradalim osobama iznosile 713 milijuna kuna, a štete na automobilima vrijedile su 849 milijuna.

CO u 2007. je ugovorio 613.919 AO polica uz premiju od 859 milijuna kuna, a osiguranicima je isplaćeno 580 milijuna za 34.158 odšteta. Istodobno su tri društva iz Agrama ugovorila 832.779 polica i imala premiju od 1,09 milijardi kuna. U 2007. isplatila su 55.456 odšteta za koje su ukupno dali 640 mil. kuna. Od 1,56 milijardi kuna ukupno isplaćenih odšteta na razini grupacije na Agram i Croatia osiguranje otpada 1,22 mlrd. kuna, a preostalih 10 društava kroz 23.662 odštete isplatilo je 340 milijuna kuna. Nakon pet godina, na kraju 2011., tržišna slika među konkurentima nije se znatnije izmijenila osim što se u utakmicu uključio još jedan, petnaesti osiguravatelj (Izvor) s ponudom AO police, a društva iz Agrama i CO izgubila su dio do tada lojalnih klijenata. Nakon dvogodišnje stagnacije ukupno tržište autoosiguranja u 2011. u odnosu na godinu prije raslo je 1,5 posto, na 2,91 milijardu kuna uz ugovorenih 1,94 milijuna polica.

Za 88.565 šteta lani  je isplaćeno 1,18 milijardi kuna. Lani je Croatia evidentirala 545.375 polica i 789 milijuna kuna premije, a isplatila je 360 mil. kuna za 24.507 šteta. Agramova tri društva lani su kroz 792.750 polica ugovorila 1,14 milijardi kuna premije, a za 41.428 šteta isplatila su 434 milijuna kuna. Ostatak osiguravateljske "ekipe", u kojoj je prošle godine bilo 11 društava, svoje štete, a bilo ih je 30.061 podmirio je sa 386 milijuna kuna. Prema podacima HUO-a sva društva iz segmenta autoosiguranja 2007. imala su obvezu isplatiti 2044 rente za osobe teško nastradale u prometnim nezgodama. Na CO je otpadalo čak 1765 renti, a na Agramova tri društva 103. Lani je ukupan broj renti pao na 1746. I kod CO je rentna obveza smanjena, plaćali su ih 1375, društva Agrama 140.

Dobit

Velike razlike među rivalima

Od 2007. do 2011. između Croatia osiguranja i društava iz koncerna Agram iščitava se ipak jedna golema razlika – u ostvarenoj neto dobiti. Croatia je 2007. iskazala 110 milijuna kuna dobiti, ali je u 2011. pala na 79 milijuna. Tri Agramovca su u pet godina zajedno skočila sa 83 na 287 milijuna kuna, s tim da je najviše potegao Euroherc kojemu je dobit rasla sa 44 na 184 mil. kn.

Trendovi

Premije veće, odštete manje

U spomenutih pet godina AO tržište premijski je naraslo za 230 milijuna kuna, broj polica povećan je za 27.217, a prosječna cijena police za osiguranika poskupjela je sa 1403 na 1500 kuna. U tom je razdoblju smanjen broj isplaćenih šteta za 24.711, a ukupan iznos isplaćenih odšteta u 2011. prema 2007. bio je manji za 381 milijun kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close