U sklopu executive education programa Advanced Program in Business, profesor Massimo Massa s poslovne škole Insead, prošli tjedan u utorak u prostorijama Školske knjige u Zagrebu, održao je cjelodnevno predavanje "Driving earnings by managing (ir)rationalities in complex systems".
Massa je izložio uvod u strategije temeljene na bihevioralnim financijama s naglaskom na shvaćanje ključnih principa i intuitivno usvajanje mentalnih modela bihevioralnih financija, a u drugom dijelu predavanja usredotočio se na proučavanje upravljanja rastom, posebno se posvetivši spajanjima i akvizicijama, koristeći strategije temeljene na bihevioralnim financijama.Massa je počeo s kratkim pregledom mogućih devijacija u ponašanju kakvo predviđa okvir racionalnosti tržišnih agenata – no valjanost i korist tog okvira nije osporavao, nego ograničio. Relevantnost svih fenomena za upravljanje rastom Massa je objasnio poglavito u objašnjenju njihovog utjecaja na spajanja i akvizicije. Ako poduzeće ima znatne novčane tokove, ali tržište trenutno iznimno favorizira poduzeća za koje se očekuje natprosječan rast, to poduzeće ima dvije opcije za ostvarenje rasta. Standardna opcija stvaranja vrijednosti kroz različite sinergije, ali i "kozmetička" opcija akvizicije poduzeća čiji profil odgovara preferencijama tržišta. Prema procjenama, oko trećina svih spajanja i akvizicija se pokreće upravo iz takvih, "kozmetičkih" razloga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu