Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Croatia osiguranje nakon 50 godina izgubilo Tankersku plovidbu

Autor: Božica Babić
20. prosinac 2005. u 06:00
Podijeli članak —

Zadarska Tankerska plovidba, najveći domaći brodar u čijoj je floti 16 specijaliziranih plovila za prijevoz nafte i naftnih derivata, nakon što je čak pola stoljeća svoju imovinu osiguravala kod Croatia osiguranja, okrenulo je leđa najstarijem nacionalnom osiguravatelju i za 2006. godinu potpisala ugovor s Allianz osiguranjem. Tankerska je spadala u mali krug hrvatskih kompanija, ima ih svega četiri-pet, koje su Croatiji bile vjerne u kontinuitetu dugom između 40 i 50 godina. Premda nijedan od bivših partnera nije voljan otkrivati “karte” zbog kojih je propala dosadašnja suradnja, nije teško pretpostaviti da je novac ključni razlog, odnosno iznos godišnje premije. Tankerska za osiguranje svoje flote na godišnjoj razini troši oko četiri milijuna dolara. Ta je kompanija lani imala rekordnu godinu s prihodom od 1,29 milijardi uz dobit od 8,9 milijuna kuna. Kako je riječ o privatiziranoj tvrtki naravno da im je važna svaka kuna uštede. Allianz je Croatiju iz Tankerske uspio istisnuti s ponudom koja je jeftinija za samo 350 tisuća dolara, (ne)službeni je podatak kojega je Poslovni dnevnik uspio doznati u Croatia osiguranju. “Međutim, u cijeloj ovoj priči nije riječ toliko o izgubljenim novcima koliko je, u ovom konkretnom slučaju, važan gubitak tradicije i s njom stečenih bonifikacija na ukupnom tržištu”, objašnjava sugovornik Poslovnog i dodaje kako je o odlasku Tankerske bilo govora i na prošlotjednoj sjednici Nadzornog odbora. Odlazak Tankerske iz Croatia osiguranja zapravo je samo dobra ilustracija sve snažnijeg nadmetanja među konkurencijom, koja atraktivnijim ponudama sve učestalije najstarijem nacionalnom osiguravatelju “reže” nekadašnji tržišni udjel. Croatia je tako 2003. godinu završila sa 43,4 posto dok je na kraju ovogodišnjeg listopada imala 39,4 posto udjela. Iako u redovima CO službeno nije imenovan pojedinačni krivac koji je omogućio tu slatku pobjedu konkurencije, navodno su i NO i Uprava CO taj minus zamjerili Robertu Studeu, predsjedniku Uprave Croatia Lloyd. Stude je jučer ostao nedostupan za komentar takvih spočitavanja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zadarska Tankerska plovidba, najveći domaći brodar u čijoj je floti 16 specijaliziranih plovila za prijevoz nafte i naftnih derivata, nakon što je čak pola stoljeća svoju imovinu osiguravala kod Croatia osiguranja, okrenulo je leđa najstarijem nacionalnom osiguravatelju i za 2006. godinu potpisala ugovor s Allianz osiguranjem. Tankerska je spadala u mali krug hrvatskih kompanija, ima ih svega četiri-pet, koje su Croatiji bile vjerne u kontinuitetu dugom između 40 i 50 godina. Premda nijedan od bivših partnera nije voljan otkrivati “karte” zbog kojih je propala dosadašnja suradnja, nije teško pretpostaviti da je novac ključni razlog, odnosno iznos godišnje premije. Tankerska za osiguranje svoje flote na godišnjoj razini troši oko četiri milijuna dolara. Ta je kompanija lani imala rekordnu godinu s prihodom od 1,29 milijardi uz dobit od 8,9 milijuna kuna. Kako je riječ o privatiziranoj tvrtki naravno da im je važna svaka kuna uštede. Allianz je Croatiju iz Tankerske uspio istisnuti s ponudom koja je jeftinija za samo 350 tisuća dolara, (ne)službeni je podatak kojega je Poslovni dnevnik uspio doznati u Croatia osiguranju. “Međutim, u cijeloj ovoj priči nije riječ toliko o izgubljenim novcima koliko je, u ovom konkretnom slučaju, važan gubitak tradicije i s njom stečenih bonifikacija na ukupnom tržištu”, objašnjava sugovornik Poslovnog i dodaje kako je o odlasku Tankerske bilo govora i na prošlotjednoj sjednici Nadzornog odbora. Odlazak Tankerske iz Croatia osiguranja zapravo je samo dobra ilustracija sve snažnijeg nadmetanja među konkurencijom, koja atraktivnijim ponudama sve učestalije najstarijem nacionalnom osiguravatelju “reže” nekadašnji tržišni udjel. Croatia je tako 2003. godinu završila sa 43,4 posto dok je na kraju ovogodišnjeg listopada imala 39,4 posto udjela. Iako u redovima CO službeno nije imenovan pojedinačni krivac koji je omogućio tu slatku pobjedu konkurencije, navodno su i NO i Uprava CO taj minus zamjerili Robertu Studeu, predsjedniku Uprave Croatia Lloyd. Stude je jučer ostao nedostupan za komentar takvih spočitavanja.

Autor: Božica Babić
20. prosinac 2005. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close