Burze kriptovaluta nove ulagače privlače sponzoriranjem sportskih momčadi

Autor: Tomislav Pili , 10. kolovoz 2021. u 22:00
Ugovor Formule 1 s Cryptom sklopljen je u lipnju/REUTERS

Kriptokompanije snažnos u profitirale od rasta vrijednosti bitcoina i drugih digitalnih valuta i u sportu vide priliku.

Burze kriptovaluta sve više ulažu u sport ne bi li dodatno učvrstile njihov status etablirane financijske imovine.

Kako piše Financial Times, nakon više od četvrt stoljeća logo talijanskog gumarskog diva Pirellija izgubio je mjesto na dresu milanskog nogometnog kluba Inter. Na plavo-crnoj majici u novoj će sezoni biti reklama burze kriptovaluta Socios.

Raste broj sponzorstava

Vrijednost ugovora o oglašavanju nije objavljena, no stručnjaci u području sporta i kriptoimovine tvrde kako broj takvih sponzorstava raste, a neka dosežu sedam, pa čak i osam znamenki godišnje. Osim u nogometu, kriptovalute se reklamiraju i na utrkama Formule 1. U lipnju je F1 pridodao svom portfelju sponzora i tvrtku Crypto.com koja pruža usluge digitalnog novčanika.

Time je ta tvrtka ušla u skupinu u kojoj su još u čuveni švicarski proizvođač satova Rolex, već spomenuti Pirelli te saudijski naftni div Aramco. Prema tvrdnjama izvora bliskih Formuli 1, ugovor je vrijedan do 30 milijuna dolara godišnje.

30

milijuna dolara godišnje vrijedi ugovor tvrtke Crypto.com s Formulom 1

Kako je pojasnio Ben Pincus, direktor komercijalnih parnerstava u tom automobilističkom natjecanju, kriptovalute su tijekom pandemije pokazale solidne rezultate dok je sport na koljenima i “uzet će novac od koga god može dobiti”. T

o posebno vrijedi za europske nogometne klubove koji su zbog pandemije izgubili 9 milijardi eura prihoda od ulaznica, sponzorstava i televizijskih prava, procjenjuje europska noogmetna organizacija UEFA. Kriptokompanije koje su profitirale od snažnog rasta cijene bitcoina i ostalih digitalnih valuta u tome vide svoju priliku.

Tako Socios, osim s Interom, surađuje u Italiji i sa AC Milanom i Juventusom, u Španjolskoj sa FC Barcelonom, a u Engleskoj s Arsenalom i Manchester Cityjem. Suradnja omogućuje tim klubovima izdavanje digitalnih tokena koji se prodaju navijačima, a njima se trguje kako i nekom drugom financijskom imovinom.

Uvlačenje u trgovanje

Tokeni također navijačima pružaju mogućnost nagrada ili pristupa promocijama. Juventus tako vlasnicima tokena omogućuje biranje pjesme koja se pušta na stadionu kada “Stara dama” postigne pogodak. No, navijači su nerijetko i malo-pomalo uvučeni u trgovanje na kriptotržištu, sa svim prednostima i rizicima koje takvo trgovanje donosi.

Tako je vrijednost tokena aktualnog španjolskog prvaka Atlético Madrida dosegla cijenu od 50 dolara u svibnju kada je klub osigurao naslov, uz promet u 24 sata od preko 300 milijuna dolara. Međutim, u idućih nekoliko tjedana vrijednost tokena iznosila je tek petinu rekordne cijene.

Međutim, poznavatelji prilika pitaju se koliko su održivi takvi sponzorski ugovori, s obzirom da nerijetko traju nekoliko godina. Primjerice, neke burze kriptovaluta imale su brzi uspon, no potom su snažno pale uslijed rastuće konkurencije ili krađa.

Alexandre Dreyfus, osnivač Sociosa, ističe kako klubovi moraju biti oprezni s kime surađuju i provjeriti da li kriptokompanije “donose regulatornu sigurnost”.

Komentirajte prvi

New Report

Close