Za obnovu pruge Beograd-Bar potrebno 3 do 5 godina

Autor: Poslovni.hr , 05. rujan 2016. u 22:01
Pruga Beograd-Bar nije obnavljana 40 godina, Foto: PD

Ruska kompanija RŽD International utvrdila da je željeznička pruga iz Srbije prema Crnoj Gori u vrlo lošem stanju.

Mansurbek Sultanov Prvi zamenik direktora RŽD International, kompanije Ruskih željeznica, rekao je da traju razgovori sa srpskim Ministarstvom građevinarstva, prometa i infrastrukture da RŽD obavlja tekuće održavanje pruga. On je, govoreći o realizaciji ruskog kredita od 800 milijuna dolara, rekao da je računajući i 15% učešća Srbije ukupna vrijednost tog aranžmana 941 milijun dolara i da je dosada potrošeno oko 40%.

RŽD International realizira projekte u Srbiji u sklopu ruskog kredita, koji obuhvaća modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest dionica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova – Novi Sad i nabavu 27 novih dizel-motornih vlakova iz Rusije.

“Na pruzi Beograd – Pančevo već radi tehnička komisija za prijem radova i mislim da je oko 70% prijema već gotovo, ali zbog dodatnih radova malo je produžen ugovor do proljeća 2017.”, rekao je Sultanov. Na tri dionice Koridora 10 na jugu Srbije radovi, prema njegovim riječima, idu 10 posto brže od predviđene dinamike.

Riječ je o dionicama od Niša do Preševa ukupne dužine nešto više od 46 kilometara i to Vinarci-Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja – Ristovac (17,7) i Bujanovac – Bukarevac (13,7), a vrijednost radova je oko 26,4 milijuna dolara.

Na dionici barske pruge od Resnika do Valjeva radovi, također, dobro napreduju, a RŽD je dobio građevinsku dozvolu za sve radove tako da se sada radi još intenzivnije.
“Barska pruga nije u dobrom stanju, istraživali smo je zbog tunela i mostova. Toliko je loše da je potrebna brza odluka vlade Srbije. Mi bi je mogli potpuno obnoviti do granice a Crnom Gorom za tri do pet godina. Kao izvođač spremni smo za taj poduhvat i imamo snagu i želju da to uradimo”, rekao je Sultanov.

Na pruzi Stara Pazova – Novi Sad gradnja tunela Čortanovci i vijadukta na glavnom dijelu Dunava radovi će početi najvjerovatnije početkom sljedeće godine. Srpske železnice će kupiti i 27 novih dizel-motornih vlakova, koje proizvodi ruska kompanija Metrovagonmaš, a dosad ih je isporučeno 20. RŽD je već završio rekonstrukciju tri deonice na Koridoru 10 u dužini od ukupno 65 kilometara i na njima je povećana brzina vozova sa 30 na 120 kilometara na čas. 

Komentirajte prvi

New Report

Close