Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

VIDEO: Xiaomi predstavio svoj električni SUV, glavni je konkurent Tesli, ima i pametne kvake

Autor: Poslovni.hr
23. svibanj 2025. u 13:57
Podijeli članak —
FOTO: Reuters

Nakon što je Xiaomijeva prva električna limuzina SU7, lansirana u ožujku 2024. godine, postigla uspjeh s preko 258.000 isporučenih jedinica od lansiranja, pozicionirala je tvrtku kao osmog najvećeg svjetskog prodavača baterijskih električnih vozila (BEV) u prvom kvartalu godine s tržišnim udjelom od 2,8 posto (samo s jednim modelom). Xiaomi sada širi svoju ponudu.

Nakon iznimnog uspjeha limuzine SU7, tehnološki div Xiaomi službeno je predstavio svoj prvi električni SUV, model YU7. Ovaj automobil ne samo da označava ulazak tvrtke u brzorastući segment SUV vozila, već i postavlja visoke ciljeve, ciljajući na sam vrh klase luksuznih električnih vozila i izravno konkurirajući etabliranim proizvođačima poput Teslinog Modela Y. Kineski tehnološki gigant Xiaomi, poznat po svojim pametnim telefonima i širokoj paleti potrošačke elektronike, sve ozbiljnije ulazi u automobilsku industriju. Nakon što je njihova prva električna limuzina SU7, lansirana u ožujku 2024. godine, postigla uspjeh s preko 258.000 isporučenih jedinica od lansiranja, pozicionirala je Xiaomi kao osmog najvećeg svjetskog prodavača baterijskih električnih vozila (BEV) u prvom kvartalu godine s tržišnim udjelom od 2,8 posto (samo s jednim modelom). Tvrtka sada širi svoju ponudu.

Na posebnom događaju 22. svibnja 2025., Xiaomi je službeno predstavio svoj drugi model i prvi SUV – YU7. Ovaj automobil pozicioniran je kao srednje do veliki luksuzni SUV s naglaskom na performansima, prostranosti i inteligentnim značajkama, a narudžbe se očekuju od srpnja 2025. godine. Proizvodit će se u Xiaomijevoj novoj tvornici F2 u Yizhuanu, Peking, čija je izgradnja započela u kolovozu 2024. i trebala bi biti dovršena do srpnja 2025.

Dizajnerski, YU7 dijeli određene crte s limuzinom SU7, ali donosi jedinstven i impozantan SUV profil. S dužinom od 4.999 mm, širinom od 1.996 mm, visinom od 1.600 mm te međuosovinskim razmakom od 3.000 mm, YU7 je osjetno veći od, primjerice, Teslinog Modela Y i dimenzijama parira Cadillacu Lyriq. Prednjim dijelom dominira takozvani “morski pas” nos i prepoznatljiva “kapljičasta” prednja svjetla s integriranim zračnim kanalima koji usmjeravaju zrak kroz poklopac motora. Upravo je taj aluminijski poklopac motora, izveden u “clamshell” stilu, najveći među serijski proizvedenim modelima, a ispod njega se krije i prednji prtljažnik zapremnine 141 litre s čak osam načina otvaranja. Aerodinamika je igrala ključnu ulogu u razvoju, što potvrđuje deset protočnih zračnih kanala, 19 optimiziranih ventilacijskih otvora, aktivna prednja rešetka sa 100 podesivih lamela te aerodinamički optimizirani kotači. Vozilo također ima standardni panoramski stakleni krov, uvlačeće kvake na vratima s ambijentalnim osvjetljenjem i UWB tehnologijom za otključavanje pametnim telefonom, te prepoznatljiv stražnji kraj s “halo” stražnjim svjetlima i dva spojlera.

Unutrašnjost YU7 je opisana kao minimalistički luksuz i tehnološka superiornost. Kabina je u potpunosti presvučena kožom, s Nappa kožom na “zero-gravity” prednjim sjedalima koja nude funkciju masaže u 10 točaka i mogućnost naginjanja do 123 stupnja. Stražnja sjedala također su električno podesiva, s naslonima koji se mogu nagnuti od 100 do 135 stupnjeva. Dominantan element instrumentne ploče je masivni 1,1-metarski “HyperVision Panoramic Display”, koji se sastoji od tri Mini LED zaslona smještena u podnožju vjetrobranskog stakla. Ovaj sustav projicira ključne informacije, uključujući brzinu, navigaciju, podatke o mrtvom kutu i prilagodljive widgete, a pokreće ga moćni Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 čip, osiguravajući vrijeme pokretanja od samo 1,35 sekundi i OTA nadogradnje softvera za samo 15 minuta. Tu je i središnji 16,1-inčni infotainment zaslon. Putnicima straga na raspolaganju je 6,68-inčni zaslon osjetljiv na dodir za upravljanje klimatizacijom, glazbom i navigacijom. Ostale značajke uključuju bežični punjač za pametne telefone, skrivene ventilacijske otvore i obilje mekanih materijala. Prtljažni prostor nudi 678 litara, koji je proširiv na 1.758 litara preklapanjem sjedala.

Xiaomi YU7 bit će dostupan u tri varijante: Standard (YU7 RWD), Pro (YU7 Pro AWD) i Max (YU7 Max AWD), sve izgrađene na Xiaomijevoj Modena platformi i 800-voltnoj arhitekturi koja omogućuje izuzetno brzo punjenje (5.2C). To znači da se baterija može napuniti od 10% do 80% za samo 12 minuta, ili osigurati do 620 km dometa za 15 minuta punjenja. Osnovni YU7 RWD model pokreće jedan stražnji elektromotor snage 235 kW (320 KS) i 528 Nm okretnog momenta, što mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,88 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Opremljen je LFP baterijom kapaciteta 96,3 kWh (proizvođač FinDreams) koja osigurava impresivan CLTC domet od 835 km, čineći ga električnim SUV-om s najvećim dometom u kategoriji vozila s baterijom ispod 100 kWh. Težina ovog modela iznosi 2.315 kg.

Srednja varijanta, YU7 Pro AWD, koristi dvostruki elektromotorni pogon na sve kotače ukupne snage 365 kW (496 KS) i 690 Nm okretnog momenta (prednji motor 130 kW). To skraćuje vrijeme ubrzanja do 100 km/h na 4,27 sekundi, dok maksimalna brzina ostaje 240 km/h. Koristi istu LFP bateriju od 96,3 kWh kao i osnovni model, ali s nešto manjim CLTC dometom od 770 km. Njegova težina je 2.425 kg. Unaprijeđeni dvostruki sustav pogona na sve kotače (prednji motor 220 kW, stražnji 288 kW) isporučuje ukupno 508 kW (691 KS) i 866 Nm okretnog momenta. Ovakva snaga omogućuje mu sprint od 0 do 100 km/h za munjevitih 3,23 sekunde i postizanje maksimalne brzine od 253 km/h. Ovaj model opremljen je većom NMC baterijom kapaciteta 101,7 kWh (proizvođač CATL), koja pruža CLTC domet od 760 km, a teži 2.405 kg. Svi modeli koriste Xiaomijeve elektromotore nazvane “HyperEngine V6s” ili “V6s Plus” u najjačoj izvedbi.

Visokim performansama pridonosi i napredna šasija koja uključuje dvostruka poprečna ramena sprijeda i multilink ovjes straga. Sve verzije dolaze s kontinuiranom kontrolom prigušenja (CDC), dok Pro i Max varijante imaju i dvokomorne zračne opruge s pet razina podešavanja i do 75 mm podesivosti visine (do 222 mm od tla). Za zaustavljanje se brinu Brembo kočnice s četveroklipnim čeljustima, osiguravajući zaustavni put od 100-0 km/h za samo 33,9 metara, uz četveroslojni sigurnosni sustav kočenja. Sigurnost je bila prioritet, što potvrđuje struktura karoserije nazvana “oklopni kavez” koja uključuje integrirani zaštitni kavez od ultračvrstog čelika (2200 MPa), prednji okvir od lijevanog aluminija (20-u-1) te hibridnu čelično-aluminijsku konstrukciju. Baterijsko pakiranje ima ojačano kućište s premazom otpornim na metke. Xiaomi je proveo preko 50 pasivnih sigurnosnih testova te strukturno ojačao A i B nosače. Sve varijante YU7 standardno su opremljene naprednim sustavom za pomoć u vožnji Xiaomi HAD, koji koristi Nvidia Drive AGX Thor čip (700 TOPS), krovni LiDAR senzor, 4D milimetarski radar, 11 kamera visoke razlučivosti i 12 ultrazvučnih radara.

Xiaomi pozicionira YU7 kao “luksuzni SUV” namijenjen “eliti današnjice”. Iako cijene još nisu objavljene i očekuju se na posebnom događaju u srpnju 2025., izvršni direktor Lei Jun odbacio je glasine o početnoj cijeni od oko 25.500 eura. Sugerirao je da bi konfiguracije YU7 mogle biti oko 7.700 do 9.000 eura skuplje od Teslinog Modela Y, čija početna cijena u Kini iznosi oko 33.800 eura. To bi značilo potencijalnu početnu cijenu za YU7 u rasponu od otprilike 41.500 eura do 42.800 eura.

Autor: Poslovni.hr
23. svibanj 2025. u 13:57
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close