Ključ za budućnost: VW sa ‘Fakultetom 73’ pokušava uhvatiti korak s Teslom

Autor: Lucija Špiljak , 20. veljača 2022. u 10:14
Volkswagen planira do 2024. obučiti oko 600 IT stručnjaka, od kojih većinu, 70 posto, čine zaposlenici koji se žele prekvalificirati/Reuters

Njemački proizvođač automobila počeo je samostalno školovati softverske inženjere.

Kako bi odgovorio na manjak IT stručnjaka i izborio se za talente, Volkswagen (VW) je pokrenuo Fakultet 73, internu školu za učenje programiranja vrijednu više milijardi eura, ne bi li tako na tržištu električnih automobila konkurirao Tesli.

Kako piše Deutsche Welle, smješten preko puta Volkswagenovog globalnog sjedišta u Wolfsburgu, Fakultet 73 unutar dvogodišnjeg programa obučava programere osnovnih softvera.

Planiraju do 2024. obučiti oko 600 IT stručnjaka, od kojih većinu, 70 posto, čine zaposlenici VW-a koji se žele prekvalificirati. Za ostale pak postoji mogućnost da pronađu svoje mjesto u VW-u nakon “studija”.

Nema knjiga i nastavnika
Volkswagenova potraga za softverskim talentima proteže se do još jedne škole kodiranja u gradu – 42 Wolfsburg. Riječ je o neprofitnoj školi koju, između ostalog, podržava i VW uz pomoć svojih stručnjaka, hardvera i raznim donacijama, a partneri škole su i Microsoft i Google.

Smještena u zgradi od crvene opeke inspiriranoj VW kampusom, škola izbjegava konvencionalne metode – nema udžbenika, predavanja ni nastavnika, a ne dodjeljuju nikakvu državno priznatu diplomu. Mogu se prijaviti svi od 18 godina pa nadalje koji vole kodiranje. U VW-u se nadaju da će sljedeća generacija softverskih profesionalaca na kraju doći raditi za njih.

“VW je vrlo zaintrigiran potencijalom naših učenika i našim konceptom učenja. Postoji ogromna potreba za talentima u VW-u. Oni vide i potencijal za zapošljavanje naših ljudi, kao i da njihovi ljudi dođu ovdje kao suradnici i ‘pokupe’ neke od aspekata kulture i načina razmišljanja koje nudimo”, rekao je za DW Max Senges, ravnatelj i izvršni direktor tvrtke 42 Wolfsburg.

27

milijardi eura uložit će Volkswagen u idućih pet godina u razvoj vlastitog softvera

Premda proizvođači automobila softver inače smatraju sekundarnim u odnosu na hardver, trenutno je softver “sveti gral”.  Potvrđuje to i švicarska investicijska banka UBS koja procjenjuje da će softver biti najveći izvor prihoda za proizvođače automobila do 2030. godine sa 1,9 bilijuna dolara vrijednim tržištem robotaxi usluga, infotainmenta u automobilu i naprednih sustava pomoći vozaču.

Sa softverom za koji se očekuje da će biti ključna razlika u budućnosti, tradicionalni proizvođači automobila poput VW-a, Toyote i Stellantisa – za koje UBS tvrdi da su godinama iza Teslinih softverskih mogućnosti – krenuli su u akciju ulažući milijarde dolara.

VW ima za cilj razvijati 60 posto softvera unutar tvrtke, u odnosu na trenutnih deset posto. Ulažu 27 milijardi eura (31 milijardu dolara) tijekom sljedećih pet godina u razvoj vlastitog softvera unutar tvrtke.

Softverske ambicije proizvođača automobila vjerojatno će dovesti do trostrukog ili čak četverostrukog povećanja potražnje za softverskim inženjerima do 2030. godine, prema procjenama konzultantske tvrtke McKinsey. K tome, Europska komisija procjenjuje da je u Europi trenutačno potrebno 500.000 IT stručnjaka.

Samo na globalnoj razini
“Veliki je problem ako sve softverske resurse želite graditi samo u Europi. A još gore je to učiniti samo u Njemačkoj. Naši klijenti vjeruju da ako to radite na globalnoj razini, to je nekako izvedivo”, rekao je Markus Baum, analitičar Roland Bergera dodajući da njegovi klijenti u automobilskoj industriji razmišljaju o osnivanju centara za razvoj softvera u Aziji.

60

posto softvera VW namjerava samostalno razvijati, za razliku od trenutnih 10 posto

Kako DW navodi, za proizvođače automobila kao što je VW, veliki dio problema predstavlja njihov imidž među mladim softverskim profesionalcima. Hijerarhija, opsjednutost procesima, rasprostranjena birokracija, nedostatak strukovnih karijera i utjecaj sindikata često VW ne smještaju baš visoko na popisu atraktivnih tehnoloških poslodavaca.

No, u VW-u su, čini se, otporni na kritike. Tvrtka je postavila zasebnu softversku jedinicu, CARIAD, s agilnijom radnom kulturom. Tvrde i da rade na reformi drugih poslovnih jedinica.

“Tu je stari Volkswagen i novi koji pokušavamo izgraditi transformacijom.

Radimo na tome da ga učinimo agilnijim, smanjimo hijerarhiju i poboljšamo radnu kulturu. Činimo sve da budemo privlačni tech talentima na tržištu”, rekao je Ralph Linde, voditelj akademije Volkswagen Grupe.

Komentirajte prvi

New Report

Close