Volkswagen u proizvodnju električnih auta u Kini ulaže 1,5 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 27. svibanj 2020. u 22:00
Potvrda zaključenja obje transakcije mogla bi doći već sutra/REUTERS

Pregovori se vode o kupnji polovice udjela u tvrtki Anhui Jianghuai te 27 posto u proizvođaču baterija Guoxuan.

Njemački Volkswagen na pragu je najvećeg ulaganja na kineskom tržištu električnih vozila čime će dodatno ojačati svoju poziciju na najvećem svjetskom tržištu te vrste automobila.

Kako piše Reuters pozivajući se na dva upućena izvora, Volkswagen je u finalnoj fazi pregovora o kupnji 50 posto udjela u kompaniji Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, podružnici proizvođača električnih vozila JAC Motors.

Paralelni pregovori

Prema tvrdnjama izvora, preuzimanje bi moglo vrijediti najmanje 3,5 milijarde juana, odnosno 491 milijun dolara. Paralelno s time njemački automobilski div pregovara o ulasku u vlasničku strukturu tvrtke Guoxuan High-tech.

Radi se o proizvođaču baterija za električna vozila, a Volkswagen bi trebao postati najveći pojedinačni dioničar Guoxuana sa 27 posto udjela. Prema Guoxuanovoj tržišnoj vrijednosti od 4,3 milijarde dolara, udjel koji namjeravaju kupiti Nijemci vrijedio bi 1,16 milijardi dolara.

Inače, to će biti prvo Volkswagenovo izravno stjecanje vlasništva u nekom kineskom proizvođaču baterija. Prema tvrdnjama Reuterovih izvora, zaključenje obje transakcije moglo bi biti službeno objavljeno već sutra. Iz Volkswagena, JAC-a i Guoxuana odbili su komentirati ove navode.

1,5

milijuna vozila na alternativne pogone Volkswagen namjerava prodati u Kini do 2025.

Međutim, pregovori koji se vode pokazuju koliko Volkswagen žarko želi zadržati poziciju najvećeg stranog proizvođača automobila u Kini, unatoč činjenici da je epidemija koronavirusa snažno srezala prodaju.

Ne treba zanemariti ni pritisak američkog proizvođača električnih automobila Tesla Motors koji je lani postao prvi strani proizvođač koji u potpunosti posjeduje tvornicu automobila u Kini. O potencijalu kineskog tržišta električnih vozila (i općenito automobila na alternativne pogone) nepotrebno je trošiti riječi.

Spomenimo tek da je kineska vlada lani objavila kako je cilj do 2025. postići udjel vozila na alternativne pogone od 25 posto u ukupnoj prodaji automobila. Prošle godine u Kini je prodano 25 milijuna vozila. Do 2025. Volkswagen planira u Kini prodati 1,5 milijuna vozila na alternativne pogone.

Liberalizacija pravila

No, ovom transakcijom Volkswagen će biti posljednji u nizu inozemnih proizvođača automobila koji povećavaju vlasnički udjel u Kini nakon što je Peking 2018. liberalizirao pravila o udjelima inozemnih kompanija.

To je među prvima iskoristio BMW preuzevši kontrolu nad svojom glavnom podružnicom u Kini. Naime, Volkswagenova meta, Anhui Jianghuai iz grada Hefeija na istoku zemlje, u potpunom je državnom vlasništvu kroz kompaniju JAC koja na Šangajskoj burzi vrijedi 1,84 milijarde dolara.

Po objavi vijesti o pregovorima, vrijednost JAC-ove dionice skočila je maksimalnih 10 posto, koliko dopuštaju pravila kineskih tržišta kapitala.

Njome se trguje po najvišoj vrijednosti od sredine travnja prošle godine. Nakon zaključenja transakcije Volkswagen navodno namjerava uložiti svježi kapital u zajedničku tvrtku s JAC-om gdje bi obje strane imale polovicu udjela.

Glavni oslonac u proizvodnji električnih automobila bila bi Volkswagenova modularna platforma MEB koja omogućuje učinkovitu proizvodnju električnih vozila različitih veličina.

Komentirajte prvi

New Report

Close