Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Volkswagen, Audi i Mercedes zaustavljaju proizvodnju jer nemaju dovoljno računalnih procesora za ugradnju u automobile

Autor: Poslovni dnevnik
20. siječanj 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Automobilski sektor procesore koristi u sve sofisticiranijim elektroničkim komponentama vozila/REUTERS

Pandemija je potaknula veliku potražnju za procesorima među proizvođačima uređaja za zabavu, poput televizora, glazbenih uređaja i igraćih konzola.

Europski proizvođači automobila oporavljaju se od koronakrize brže nego što se očekivalo, no probleme im sada zadaje nestašica računalnih procesora, važnog sastavnog dijela svakog automobila.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zbog krize koju je izazvao koronavirus proizvođači procesora morali su reorganizirati kapacitete i pronaći nove klijente i to im je pošlo za rukom, rekao je Wolfgang Weber, glavni izvršni direktor njemačkog udruženja elektroindustrije ZVEI.

Europski proizvođači automobila oporavljaju se od koronakrize brže nego što se očekivalo, no probleme im sada zadaje nestašica računalnih procesora, važnog sastavnog dijela svakog automobila.

Zbog krize koju je izazvao koronavirus proizvođači procesora morali su reorganizirati kapacitete i pronaći nove klijente i to im je pošlo za rukom, rekao je Wolfgang Weber, glavni izvršni direktor njemačkog udruženja elektroindustrije ZVEI.

Pandemija je potaknula veliku potražnju za procesorima među proizvođačima uređaja za zabavu, poput televizora, glazbenih uređaja i igraćih konzola, te u biotehnološkom i računalnom sektoru. Neočekivano brzi oporavak od posljedica pandemije potaknuo je u međuvremenu val narudžbi i u automobilskom sektoru, koji procesore koristi u sve sofisticiranijim elektroničkim komponentama vozila.

Proizvođačima procesora stoga treba nekoliko mjeseci da reorganiziraju proizvodnju i ponovno uhvate korak s potražnjom. Nažalost, to nije moguće brže provesti i proizvođači automobila trebali bi to razumjeti i ubuduće o tome više voditi računa, pojasnio je Weber.

Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) poručilo je da intenzivno radi na osiguranju opskrbe poluvodičima, što uključuje i suradnju s njemačkom vladom.

Nestašica je već rezultirala privremenim ukidanjem radnih smjena u Volkswagenu, Audiju i Daimleru, koji su zato intenzivirali sudjelovanje u programima vladinih potpora za naknadu plaća radnika.

Stručnjaci također ukazuju na posljedice smanjene proizvodnje u Kini, nakon nedavnog gašenja 20 pogona u kojima se talio silicij, objavila je Njemačka agencija za mineralne resurse (DERA). Među razlozima navedena je dugotrajna suša u pojedinim regijama koja je rezultirala smanjenom proizvodnjom vode.

„A treba nadoknaditi i pad proizvodnje povezan s koronavirusom“, ističe čelnik njemačke agencije za mineralne resurse Peter Buchholz. Ne očekuje, međutim, dugoročne probleme s opskrbom, poručio je. Iz ZVEI-ja ipak pozivaju europske proizvođače procesora da izgrade vlastite proizvodne kapacitete kako bi zajamčili tehnološki suverenitet.

Autor: Poslovni dnevnik
20. siječanj 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close