British Steel, jedan od posljednjih proizvođača čelika u Velikoj Britaniji, potpisao je petogodišnji ugovor vrijedan 500 milijuna funti s Network Railom za opskrbu željezničkih pruga, čime je osigurao budućnost svojih pogona u Scunthorpeu i zaštitio tisuće radnih mjesta. Ugovor, koji počinje 1. srpnja 2025., predviđa isporuku više od 337.000 tona tračnica, što predstavlja oko 80 posto potreba Network Raila za prugama u sljedećih pet godina, piše BBC.
Ovaj veliki posao dolazi samo dva mjeseca nakon što je britanska vlada intervenirala koristeći hitne ovlasti kako bi spriječila zatvaranje visokih peći u Scunthorpeu, kojima upravlja kineska tvrtka Jingye, vlasnik British Steela od 2020. godine. Pogon u Scunthorpeu, koji zapošljava 2700 ljudi, posljednji je u Velikoj Britaniji koji proizvodi sirovi čelik, a ugovor s Network Railom označen je kao “veliko povjerenje u britanske radnike i industriju”.
Ministrica prometa Heidi Alexander, prilikom posjete Scunthorpeu, izjavila je da ovaj ugovor “potpuno mijenja perspektivu za British Steel i njegovu predanu radnu snagu”. Dodala je: “Nakon što smo poduzeli hitne mjere za spašavanje povijesnih visokih peći od zatvaranja, sada smo pomogli osigurati njihovu dugoročnu budućnost značajnim vladinim ugovorima, čime smo zaštitili tisuće kvalificiranih radnih mjesta u proizvodnji.”
Scunthorpe, koji proizvodi tračnice za britanske željeznice od 1865. godine, isporučit će između 70.000 i 80.000 tona tračnica godišnje, dovoljno za prugu od Londona do Edinburgha. Ugovor uključuje i inovativne proizvode poput HP335 i Zinoco tračnica, koje smanjuju potrebu za održavanjem i zamjenom. Ostatak potreba Network Raila, oko 80.000 do 90.000 tona specijaliziranih tračnica, bit će nabavljen od europskih proizvođača.
Craig Harvey, komercijalni direktor za željeznice u British Steelu, naglasio je: “Ovaj ugovor potvrđuje ključnu ulogu koju igramo u osiguravanju sigurnih i pouzdanih putovanja milijuna putnika i teretnih operatera na britanskim željeznicama.” Charlotte Brumpton-Childs iz sindikata GMB dodala je da je ovo “ključni prvi korak u osiguravanju budućnosti britanske čelične industrije”.
Ugovor dolazi uoči objave nacionalne infrastrukturne strategije vlade, dok se industrija suočava s izazovima poput američkih carina na uvoz čelika i zatvaranja pogona u Port Talbotu 2024. godine. Vlada je u travnju preuzela kontrolu nad British Steelom, ali još nije donijela odluku o potpunoj nacionalizaciji, tražeći privatne investitore za financiranje operacija. Ovaj ugovor, uz novi trgovinski sporazum s SAD-om koji smanjuje carine, pokazuje napredak u jačanju domaće proizvodnje i opskrbnih lanaca, u skladu s vladinim planom za ekonomski rast.
Gareth Stace, direktor udruge UK Steel, opisao je ugovor kao “poticaj povjerenju” u sektoru koji se bori s niskim cijenama, slabijom potražnjom i povećanim uvozom. British Steel, koji je u posljednjih deset godina proizveo oko milijun tona tračnica, nastavit će biti glavni dobavljač Network Raila, uz mogućnost produljenja ugovora za dodatne tri godine.
Ovaj potez ne samo da osigurava radna mjesta u Scunthorpeu, već i jača ulogu britanske čelične industrije u nacionalnoj infrastrukturi, dok se vlada priprema za daljnju modernizaciju željezničkog sustava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu