Velike tvrtke traže da EU stvori tržište ‘čistih’ kamiona

Autor: Tomislav Pili , 28. studeni 2019. u 22:00
Teški teretni promet ispušta 5 posto stakleničkih plinova u EU/SHUTTERSTOCK

Kako bi smanjile vlastite emisije ugljičnog dioksida, skupina od 30 kompanija traži direktivu o obveznoj proizvodnji električnih vozila.

Jedan od glavnih zadataka nove Europske komisije je borba protiv klimatskih promjena, a u tom smjeru već djeluje skupina velikih europskih kompanija koja od Bruxellesa traži propisivanje obveze proizvodnje električnih kamiona. 

Kako piše Financial Times, u pismu upućenom predsjednici EK-a Ursuli von der Leyen skupina od 30 kompanija – među kojima su Nestlé, Unilever, AB InBev i Metro – tvrdi kako "trenutna ponuda električnih kamiona u Europi praktički ne postoji". To prisiljava kompanije na razvoj vlastitih projekata kako bi smanjile vlastiti ugljični otisak. Promet teških teretnih vozila zaslužan je za 5 posto emisija stakleničkih plinova u Europskoj uniji.

Stoga je 30 potpisnica pisma zatražilo od čelnice EK-a te Fransa Timmermansa – potpredsjednika zaduženog za novi europski "zeleni New Deal" – propisivanje "ambicioznih i obvezujućih" prodajnih ciljeva za kombije i kamione s nultom emisijom ispušnih plinova tijekom idućeg desetljeća. Kompanije smatraju kako bi EU trebala slijediti kalifornijski primjer stvaranjem tržišta električnih teretnih vozila kroz uvođenje direktiva koje propisuju obvezu njihove proizvodnje.

Ovo pismo naglašava izazove s kojima se suočavaju kompanije u pokušaju smanjenja emisija ugljičnog dioksida, za što im nedostaje alata. Bart Wandewaetere, direktor Nestléovih odnosa s javnim sektorom, kaže za FT kako švicarski prehrambeni div namjerava postati ugljično neutralan do 2050. godine, ali da bi to dostigao, potrebna mu je tehnologija za smanjenje emisija ugljičnog dioksida u cestovnom prijevozu. "Za sada vidimo tek ograničeni razvoj kamiona s nultom emisijom", dodao je.

Vodeći proizvođači teretnih vozila, do sada su bili nevoljki prema bržem razvoju takvih vozila, argumentirajući to nedostatkom potražnje te neadekvatnom infrastrukturom. "Do 2040. kupnja i trošak posjedovanja kamiona na električni ili vodikov pogon vjerojatno će i dalje biti viša od vozila s dizelskim motorom", izjavio je prošlog mjeseca Martin Daum, izvršni direktor Daimlera, vodećeg svjetskog proizvođača kamiona.

Daimler planira započeti masovnu proizvodnju električnih kamiona od 2021. godine. Američki Tesla trebao je započeti proizvodnju svog kamiona Semi ove godine, ali će prvi primjerci s proizvodnih traka sići najranije iduće godine. Početkom godine Bruxelles je propisao da emisije kamiona u idućih 10 godina moraju biti smanjene za trećinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close