Trumpove simpatije prema oružju noćna mora za proizvođače

Autor: Tomislav Pili , 21. veljača 2018. u 15:31
Tijekom 2016. proizvedeno je 1,6 milijuna komada oružja više nego 2015. koje sad malo tko želi kupiti/FOTOLIA

Sturm Ruger, Remington i American Outdoor Brands očekivali su 2016. pojačanu potražnju zbog zaoštravanja nadzora prodaje oružja.

Pomalo nelogično na prvi pogled, no izborna pobjeda Donalda Trumpa – zagovornika postojećeg labavog nadzora prodaje oružja – pretvorila se u najgori mogući scenarij za američke proizvođače pištolja i pušaka.

Financijska izvješća tri najveće kompanije, Sturm Rugera, American Outdoor Brandsa i Remingtona, pokazuju da im je prošla godina bila vrlo loša, kako po prodajnim prihodima, tako i po dobiti. 

Oštar pad
Posljednje tromjesečno izvješće najvećeg proizvođača oružja Sturm Rugera pokazuje pad dobiti s 19,9 milijuna dolara u 2016. na 9,4 milijuna dolara dok su prihodi oštro smanjeni za 35 posto. American Outdoor Brandsu – kompaniji u čijem je vlasništvu čuvena marka revolvera Smith & Wesson – prihodi su pali 36 posto, a dobit se istopila za 10 puta, sa 32,5 milijuna dolara na 3,2 milijuna dolara.

No, u najgoroj je situaciji najstariji proizvođač vatrenog oružja, Remington, koji je prije desetak dana proglasio stečaj pritisnut s 950 milijuna dolara duga, a vjerovnici će u restrukturiranju postati novi vlasnici. Na Remington se najviše odrazilo pogrešno očekivanje proizvođača oružja tko će useliti u Bijelu kuću nakon Baracka Obame. Kako piše Financial Times, proizvođači oružja očekivali su da će pobijediti Hillary Clinton koja je u predizbornoj kampanji najavljivala stroži nadzor trgovine oružjem.

Očekujući pojačanu potražnju kupaca prije zaoštravanja regulative, kompanije su nagomilale zalihe. Prema podacima Ureda za alkohol, duhan, vatreno oružje i eksplozive (ATF), tijekom 2016. u SAD-u je proizvedeno preko 11 milijuna komada vatrenog oružja, 1,6 milijuna više nego godinu ranije. O kakvom se skoku radi dovoljno govori podatak da je još 2007. proizvedeno tek 3,9 milijuna komada. Za pojačanu potražnju posebno se pripremio Remington jer proizvodi vrlo popularnu poluautomatsku pušku AR-15. 

Cijene ostaju niske
Kako se radi o puški korištenoj i u najgorim masakrima u SAD-u, poput prošlotjednog pokolja u srednjoj školi u Floridi, kompanija je očekivala pojačanu navalu. Steve Jackson, financijski direktor Remingtona lani je kazao kako je poraz Hillary Clinton izravno rezultirao visokim zalihama. "Trgovci su očekivali drukčiju političku klimu koja se nije materijalizirala", kazao je Jackson.

James Debney, izvršni direktor American Outdoor Brandsa u prosincu je kazao investitorima da će cijene oružja ostati niske zbog promotivnih aktivnosti. Inače, udjel kućanstva koje posjeduju oružje stabilizirao se nakon padajućeg trenda tijekom Obamina mandata. Istraživanje Gallupa pokazuje da je 42 posto američkih kućanstava naoružano, nasuprot 51 posto u 1993. godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close