Eau de Cologne, ili malo manje poetično u prijevodu kolonjska voda, jedan je od najpoznatijih proizvoda iz svijeta umjetno stvorenih mirisa.
Danas ga mnogi proizvode, ali original je samo onaj iz Kölna. Najpoznatija marka kolonjske vode u Njemačkoj je “4711”. Ali daleko starija je “originalna kolonjska voda” koju je kreirao Johann Maria Farina. On je svoj parfem prvi put komponirao 1709. godine na Jülichovu trgu, gdje se i danas nalazi sjedište tvrtke. Tu i samo tu, u toj najstarijoj tvornici parfema na svijetu, i dan-danas se proizvodi izvorna kolonjska voda “Farina Gegenüber – Farina prekoputa”. Oni koje zanima povijest originalne kolonjske vode dolaze u grad na Rajni sa svih krajeva svijeta. Tu imaju priliku razgovarati s izravnim nasljednikom Farine, koji usto još nosi i njegovo puno ime: Johann Maria Farina. On je peti praunuk osnivača najstarije parfumerije na svijetu i predvodi osmu generaciju kuće Farina. A osnivač je tu 1709. iz ulja limuna, zatim naranče, mandarine i još nekih drugih biljaka kreirao mirisnu vodu koju je u čast svog rodnog grada Kölna nazvao “Kolonjska voda”, od francuskog naziva za Köln – Cologne i francuskog izraza “Eau de Cologne”. Tvrtka i danas po nepromijenjenom receptu proizvodi “Kolonjsku vodu”. Riječ je o dobro čuvanoj tajni, ali opasnost od njezina otkrivanja i nije toliko velika kao što se često misli: “Kod prirodnih sirovina je potreban recept, ali on se pomalo mijenja svake godine zbog toga što te biljke različito mirišu na mjestima na kojima nastaju. Međutim, s druge strane ako pomiješate te recepte, niko neće znati da su oni pomiješani i kako je nastala završna kompozicija”, objašnjava Farina. Farinina parfumerija je dobila 50 titula “dvorskog opskrbljivača”, a kolonjska voda bila je omiljen parfem vladara i bogatih građana. Od početka su neke sastavnice tajnog recepta bile uvezene iz Italije, i ta se tradicija zadržala. Zbog toga ne čudi da su najčešći posjetitelji muzeja Francuzi i Talijani. Danas se “Kolonjska voda” izvozi u cijeli svijet. U njenu su mirisu uživali poznati umjetnici, poput Vasilija Kandinskog ili Franza Marca, te su usput za Farinu kreirali posebne bočice ili reklamne plakate. Jedan je znak tu bio uvijek korišten – crveni tulipan, zaštitni znak parfumerije Farina. U izložbenom dijelu “Farine prekoputa” izbor je i posebnih kreacija bočica. Tu su također sačuvane sve stvari koje podsjećaju na tristotu godišnjicu “Kolonjske vode”: ručno izrađeni pečati velik poput tanjura, zatim knjige u kojima se vodilo računovodstvo, potpisi i reklame, dakle sve što je nekada pripadalo parfumeriji. Tu je i originalno postrojenje za destilaciju. No postoji nešto što nikada nije izloženo i predstavljeno javnosti: originalni recept. Tajna se ipak čuva, kaže Johan Maria Farina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu